Za hrvatsku vladu, pritisnutu praznim budžetom, ovo je jedini spas, jer uskoro dolaze na naplatu velike rate kredita, a preduzeća koja upravljaju auto-putevima nemaju para

ZAGREB - Ideja vlade u Zagrebu o davanju u zakup auto-puteva izazvala brojne negativne reakcije. Građani ovih dana potpisuju zahtev da se omogući referendum kojim bi se sprečilo davanje auto-puteva, tog „hrvatskog ponosa“, u koncesiju. Odziv je veliki i gotovo je sigurno da će biti prikupljeno dovoljno potpisa za ovu inicijativu.

Zbog poteškoća, tačnije nemogućnosti, vraćanja kredita, vlada u Zagrebu predlaže hitno davanje u koncesiju auto-puteva, pre svega onaj od Rijeke do Zagreba i od Splita do Zagreba, koji su i ponos Hrvatske. Vlada u Zagrebu očekuje da bi ponude bile teške najmanje tri milijarde evra.

Koncesija bi se dala na četrdeset godina, što mnoge čitaju kao zauvek, a koncesionar bi ubuduće određivao i putarinu, koja, uzgred, ni sada nije mala. Sa druge strane, najveći broj hrvatskih građana smatra da je došlo vreme da se više ne prodaje nacionalno blago strancima, jer su se pokazali kao loši gospodari kojima je isključivo interes profit. Najbolji primer su Mađari sa "Inom“, koji nemaju interesa da unaprede proizvodnju, već samo iz ove velike naftne kompanije izvlače dobit.

Ako bi se isplatilo strancima, zašto ne bi i nama - pitaju se organizatori sakupljanja potpisa za referendum, koji uporno tvrde da je koncesija najlošije rešenje za budućnost upravljanja auto-putevima.

Za hrvatsku vladu, pritisnutu praznim budžetom, ovo je jedini spas, jer uskoro dolaze na naplatu velike rate kredita, a preduzeća koja upravljaju auto-putevima nemaju para. Ne pomažu i visoke putarine. Vožnja od Zagreba do Rijeke košta oko deset evra, a od Zagreba do Splita dvadesetak.

Najskuplji su auto-putevi kroz Istru, a njima već sada upravljaju stranci, tačnije Francuzi, što je dodatni argument da koncesionari ne vode brigu o sve siromašnijim građanima koji nemaju para za vožnju putevima, ma koliko oni bili moderni.

Nedoumice oko davanja auto-puteva u koncesiju postoje i u vladajućoj koaliciji, jer HNS Vesne Pusić ima sve više rezervi prema toj ideji, a i unutar SDP-a postoje različiti stavovi. Glavni oponent Zoranu Milanoviću, primorski župan Zlatko Komadina, smatra da nije trenutak za "rasprodaju“ auto-puteva. A koncesionar za auto-puteve u Hrvatskoj se u ovom trenutku vidi kao "neprijatelj“ koji bi "uzeo hrvatski ponos“.