Nacrt izveštaja o nesreći, u kojem se ta tvrdnja navodi, makedonskim vlastima predao je predsednik međunarodne komisije Omer Kulić, piše list Vest

SKOPLJE - Nacrt izveštaja o avionskoj nesreći u kojoj je 2004. godine kod Mostara poginuo tadašnji predsednik Makedonije Boris Trajkovski pokazuje da je osmoro ljudi koji su se nalazili u avionu bilo mrtvo pre nego što se avion srušio, objavio je danas skopski list Vest.

Nacrt izveštaja o nesreći makedonskim vlastima predao je predsednik međunarodne komisije Omer Kulić. Pozivajući se na nezvanične podatke, Vest prenosi da je u izveštaju o avionskoj nesreći navedeno da je "osam lica koje se nalazilo u avionu u trenutku nesreće izgubilo život od eksplozije", a da je jedan od dvojice zaduženih za obezbeđenje predsednika Borisa Trajkovskog život izgubio "od pada i lomljenja, nakon što je od eksplozije izleteo iz aviona".

boris-trajkovski.jpg
Foto: Wikipedia

Predsednik međunarodne komisije koja je dve godine istraživala šta se dogodilo pre, za vreme i neposredno nakon kobnog leta, u četvrtak je predao nacrt izveštaja makedonskim vlastima, a šta se u njemu nalazi zvanično će javnosti biti predstavljeno za 20 dana. U tom periodu, makedonske vlasti mogu da dostave svoje mišljenje, koje će biti deo konačnog izveštaja.

Kulić je u Skoplju najavio i da će tada biti prikazan snimak kompletnog leta, sa autentičnim razgovorima iz pilotske kabine. Istraga je koštala oko 160.000 evra a neki od delova aviona bili su ispitivani u Centru za istraživanje avionskih nesreća u Nemačkoj.

boris-trajkovski-avionska-nesreca-sahrana.jpg
Foto: Rojters

Boris Trajkovski, drugi predsednik Makedonije od proglašenja njene nezavisnosti, poginuo je 26. februara 2004. godine kada se vladin avion tipa "king-er" kojim je putovao na Međunarodnu konferenciju za investiranje u Bosnu i Hercegovinu, srušio u ataru Matić Brda kod sela Husovići kod Mostara. Istraga koju su vodili makedonski i bosanski organi tada je pokazala da se avion srušio zbog propusta pilota u proceduri prilaska aerodromu u Mostaru koji je bio pod gustom maglom, a propusti su bili u tome, kako je navedeno, "što je osoblje odstupilo od procedure za sletanje, nakon što je prethodno izvestio kontrolu leta da prihvata proceduru za sletanje".

Makedonski MUP je 2006. godine obavestio javnost da istraga o ovom slučaju neće biti zatvorena dok postoji i najmanja sumnja u to šta je izazvalo nesreću.