Andreas Lubic nije hteo da otvori vrata i pusti pilota u kokpit. Putnici tek na kraju shvatili da idu u smrt, na poslednjim tenucima snimka čuje se vrištanje. ISIL ga proglasio svojim herojem!

MARSEJ - Podaci iz crne kutije pokazuju da je kopilot ostao zaključan sam u kabini i da je "namerno usmerio letelicu ka zemlji, sa namerom da je uništi", izjavio je glavni tužilac Marseja Bris Roben.

"U kokpitu je vladala poptuna tišina. Kopilot nije rekao nijednu reč nakon što je pilot izašao iz kabine. Kopilot je namerno odbijao da otvori vrata pilotu. Ovo nije nesreća", rekao je tužilac dodajući da se to zaključuje na osnovu snimka iz kokpita poslednjih 30 minuta.

Putnici nisu bili svesni šta se događa, otišli su u smrt i ne znajući.

"Smrt je nastupila odmah. Avion je udario u planinu pri brzini od 700 km/h. Na samom kraju snimka čuju se samo krici", rekao je Roben.

Kopilot, identifikovan kao Andreas Lubic, nemački državljanin, imao je avion pod kontrolom otkako je kapetan izašao iz kokpita. Kad je lupao na vrata da ga pusti, nije hteo. Pritisnuo je dugme koje je avion poslalo pravo u stenu.

"Normalno je disao i izgleda da uopšte nije bio nervozan. Kapetan Patrik Sonderhejner je plakao i molio, ali Lubic je samo ćutao", priča Roben i navodi da se zna da je Lubic bio živ do trenutka udara aviona o planinu: snimljeno je njegovo disanje.

"Imamo snimak razgovora iz kokpita poslednjih pola sata leta. Kopilot i pilot su prvih 20 minuta razgovarali potpuno normalno, a onda je pilot izdao poruku da će avion 'brzo sletjeti u Diseldorf'. U tim trenucima kapetan je zamolio kopilota da preuzme upravljanje avionom i zatim se čulo guranje sedišta prema vratima kokpita. Kopilot je zatim počeo da spušta avion. Namerno? Svakako, to ne može da se uradi automatski... U poslednjim trenucima leta kapetan je molio kopilota da ga pusti unutra", pričao je Roben potresne detalje.

Međutim, poslednjih deset minuta Lubic nije rekao ni reč. Samo se čulo kako diše.

Za kapetana Patrika Sonderhejnera, takođe nemačkog državljanina, zna se da je imao između 30 i 40 godina, da je bio iskusan pilot i da je 10 godina radio za Lufthanzu. Ostavio je za sobom dvoje dece.

Šta se trenutno zbna o čoveku koji je odgovoran za ubistvo 150 ljudi? Imao je 28 godina, dolazi iz mesta Montbaur, a u karijeri je imao 600 sati leta, što je malo.

"Ne znamo koje je vere... Ali mislimo da to nije razlog njegovog čina. Takođe, ne možemo da ga povežemo s bilo kojom terorističkom organizacijom", navodi Roben.

andreas-lubic-podrska-fb.jpg
Foto: Printscreen FB

Međutim, na Fejsbuku je već otvorena grupa za podršku Andreasu Lubicu, kojeg nazivaju herojem Islamske države!

Njegovi prijatelji i kolege kažu da nikada nije pokazivao znake depresije i da je prošle jeseni obnovio licencu.

"Stvarno mu je dobro išlo, bio je presrećan zbog svog posla u 'Džerman vingsu'", kaže njegov kolega i član letačkog kluba Peter Reker. "Bio je pomalo tih, ali uvek prijateljski raspoložen", navodi on.

Lubic je dobio letačku dozvolu u lokalnom klubu još kao tinejdžer i ubrzo je primljen u Lufthanzinu pilotsku školu u Bremenu.

"Bio je potpuno kvalifikovan za pilotiranje 'erbasom'", navodi Roben. "Pojma nemam zašto je to uradio. Samo znam šta je uradio... To nije samoubstvo. Kada odvedete u smrt 150 ljudi, to ne bih nazvao samoubistvom", dodao je on.

Nemačka policija rasporedila je danas svoje snage ispred Lubicove kuće u Montabauru, gradiću na jugozapadu Nemačke, u pokrajini Rajnland Pfalc.

http://www.youtube.com/watch?v=N_Z8gYt5a28

(Raša tudej)