Pojedinci tvrde da su objavljeni detalji o padu nelogični i da za tragediju nije kriv Andreas Lubic, već da je prebacivanje krivice na kopilota deo zavere

Pad aviona „erbas A320“ kompanije „Džerman vings“ u Alpima potresao je ceo svet. Iako su istražitelji izneli veliki broj dokaza da je za smrt 149 ljudi kriv kopilot Andreas Lubic, koji je zauzeo kokpit i namerno oborio letelicu, mnogi nisu zadovoljni tvrdnjama da je motiv depresija ovog vazduhoplovca, već veruju da su razlozi masovnog ubistva mnogo gori.

Tako jedni tvrde da je Lubic bio ekstremni musliman, drugi da je želeo da se osveti za Holokaust, treći smatraju da je on samo žrtveno jagnje, a da su avion oborile italijanska ili nemačka avijacija ili novo američko lasersko oružje.

Disanje i zvuci

- Samo nekoliko dana posle tragedije leta 9525 zvaničnici i mediji objavili su da je kopilot kriv za svoju smrt, kao i za pogibiju 149 ljudi i da je namerno oborio avion. Međutim, ovo je neuverljiva tvrdnja i što više priča napreduje, sve više verujem da je to zaista samo priča - tvrdi britanski publicista Lijam Majkl Roberts.

On kaže da mu veoma smetaju tvrdnje zvaničnika koji ispituju pad letelice.

- Moj prvi problem je to što je objavljeno da na snimku može da se čuje disanje kopilota. „To je mirno disanje potpuno svesnog čoveka“, pišu mediji. Ali isto tako pišu da se čuje kako pilot udara u vrata kokpita, da su se uključili alarmi, a zatim i da su se čuli urlici putnika. Sa tim zvucima, iznenađujuće je da su mogli da čuju „normalno ljudsko disanje“ - kaže Roberts.

On dodaje da mu je sumnjivo i to što je prvo javljeno da je pilot poslao poziv u pomoć, a zatim je priča promenjena, pa se ti pozivi više ne spominju.


Sumnjive fotografije

- Sumnjive su mi i fotografije ruševina aviona jer je 95 odsto letelice rasparčano na komadiće, a opet je uslikan deo sa nemačkom zastavom i registracionim brojem. Zbog svega toga mislim da je ideja o usamljenom ludaku koji obara avion izmišljena kako bi se prikrili drugi razlozi za obaranje aviona - kaže Roberts.


Otkako je avion pao, pojavile su se mnoge različite tvrdnje o uzroku nesreće, a Kurir vam daje pet najčešćih teorija.
avion-lubic-terorizam-teorije-zavera.jpg
Foto: Fonet


TEORIJA 1: Terorizam
Lubic prihvatio radikalni islam

Čim je objavljeno da je kopilot Andreas Lubic oborio avion, postavljeno je pitanje njegove religije, ali dosad niko od zvaničnika nije odgovorio na to pitanje. Možda upravo zbog toga što odgovora nema počela je da se širi teorija o tome da je Nemac prihvatio islam i postao ekstremista. Kao dokaz toga iznosili su podatak da se za pilotiranje obučavao na istom mestu u Arizoni na kojem se obučavao Hani Hanjur, terorista koji je zakucao avion u Pentagon 11. septembra 2000. Pojavile su se čak i tvrdnje da je u kokpitu izgovorio: „Zavisim od Alaha“, ali za tu tvrdnju ne postoji nikakav dokaz. Suprotstavljena ovoj je još nedokaziva teorija prema kojoj je Lubic imao jevrejsko poreklo, a da je zločin bio osveta Nemcima za Holokaust.


TEORIJA 2: Greška vojnika
Italijanski lovac oborio avion

Među prvim teorijama o padu nemačkog aviona koje su se pojavile na internetu bila je ta da je avion oboren greškom pilota italijanske ratne avijacije. Kako tvrde oni koji veruju u ovu tezu, italijanski vojni avion MM7168 objavio je kod #7700 (što je znak za uzbunu) u 10.35, u isto vreme kada je počeo pad aviona A320, i to na skoro istom mestu. Oni tvrde da se dogodio sudar, ali da su ljudi iz Severnoatlantske alijanse (NATO) odlučili da se to prikrije. Kako navode, čak i izjave svedoka pada idu u prilog tome jer su svi naveli da su čuli mlazne avione. Osim teorije o italijanskom avionu, postoji i teorija da su nemačku letelicu oborili francuski vojni avioni, ali tek za ovu tvrdnju ne postoji nikakav dokaz.


TEORIJA 3: Ciljani napad
Meta bila radnica Pentagona

Prema tvrdnjama pojedinaca, 150 putnika aviona stradalo je prilikom pada u Alpima, ali cilj ljudi koji stoje iza ovog masovnog ubistva bila je smrt jedne od putnuca - Ivon Selke (65). Ova Amerikanka, koja je bila u avionu sa 23-godišnjom ćerkom Emili, radila je za firmu „Buz Hamilton“ na 315 miliona dolara vrednom projektu za Pentagon, tj. za Nacionalnu geospacijalnu obaveštajnu agenciju. „Ivon je imala mnogo veze sa moćnim ljudima i upozorila me je da ovako nešto može da joj se dogodi“, ispričao je njen suprug Rejmond (67) za Radar onlajn. „Ne mogu da tvrdim da je samo ona bila meta niti želim da spekulišem šta se desilo u avionu. Ne smem da govorim o detaljima. Imam još sina Trevora i moram da brinem o njemu.“


TEORIJA 4: Eksperiment
Amerikanci isprobavali lasere

Jedna od najčudnijih teorija o padu aviona pojavila se na ruskim sajtovima koji se pozivaju na ministarstvo odbrane Ruske Federacije. Oni tvrde da je pad aviona A320 direktna posledica propalog testiranja „odbrambenog sistema pomoću tečnog lasera visoke energije“ (HELLADS). Navodno, oni su isprobavali kako da obore raketu, ali nisu uspeli, pa je raketa oborila avion sa 150 civila. Kako objašnjavaju, NATO je vežbao kako da obori rusku nuklearnu raketu ako dođe do napada, laseri koje su ispaljivali nisu odradili posao, a kada je raketa udarila nemački avion, potpuno ga je uništila, što dokazuju snimci sa mesta pada koji pokazuju da je avion raznet na komade.


TEORIJA 5: Zavera avio-kompanije
Prikrivanje tehničke greške

Prijatelji kopilota „Džerman vingsa“ Andreasa Lubica pokrenuli su Fejsbuk stranicu posvećenu njemu na kojoj tvrde da su sve priče da je on kriv za smrt 149 ljudi samo „lov na veštice“. Većina njih, a stranica ima oko 4.000 članova, piše da je Lubic samo žrtveno jagnje, da nema stvarnih dokaza da je on namerno oborio avion i počinio masovno ubistvo, kao i da nije bio depresivan jer ima fotografije iz srednje škole na kojima se smeje. Kako objašnjavaju, na letu 9525 došlo je do velikog kvara aviona, ali kompanija „Džerman vings“ i njena majka-kompanija „Lufthanza“ žele da prikriju sve tehničke nedostatke letelice i opreme u njoj, pa su rešili da svu krivicu svale na svog pilota.