EU je pod pritiskom SAD uvela sankcije Rusiji i evropske kompanije zbog toga su izgubile velike ugovore, dok su američke čak povećale robnu razmenu sa Ruskom Federacijom, ističe nemački list "Špigel".

EU je pod pritiskom SAD uvela sankcije Rusiji i evropske kompanije zbog toga su izgubile velike ugovore, dok su američke čak povećale robnu razmenu sa Ruskom Federacijom, ističe "Špigel".

Kompanija "Bel" iz Teksasa potpisala je sporazum o licenci sa uralskom fabrikom za civilnu avijaciju, delom državnog koncerna "Rosteks", na čijem čelu je Sergej Čemezov.

"Špigel" podseća da se i "Rosteks" i Sergej Čemezov nalaze na američkim listama osoba i firmi na koje se odnose sankcije.

novac-pare-dolar-dolari.jpg
Shutterstock 

Međutim, kompaniji "Bel", koja je specijalizovana za proizvodnju helikoptera, to nije poremetilo planove.

Istovremeno, nemačka softverska kompanija "SAP" iz političkih razloga je odustala od saradnje sa ruskim klijentima. Zbog toga su oštećene i ruske kompanije kao što su "Rosnjeft" i "Transnjeft".

"Amerikanci su izvršili veliki pritisak na Evropu da uvede liste sa sankcijama, ali su SAD prošle godine povećale količinu trgovine sa Rusijom" - naglašava Frank Šauf, rukovodilac Asocijacije evropskog biznisa u Rusiji.

Prema njegovim podacima, udio Rusije u američkoj spoljnoj trgovini iznosi samo 3,7 odsto, pa je zato Vašington bez problema uveo sankcije.

Za to vreme, trgovina između EU i Rusije smanjena je za trećinu.

"Američke sankcije odnose se na oblasti u kojima je i ranije robna razmena bila neznatna, kao što je, recimo, vojna industrija", ističe predsednik Američke trgovinske komore u Rusiji Aleksis Rodzjanko.

Da sankcije nisu "sveto pismo" za SAD pokazuju i drugi primeri uspješne saradnje ruskih i američkih kompanija.

Tako su kompanija "Boing" i najveći proizvođač titanijuma - ruska kompanija "Avisma" produžili dugogodišnju saradnju do 2022.godine.

"Boing" od "Avisme" dobija 40 odsto sirovina za proizvodnju hidrauličkih sistema i stajnog trapa, a u Moskvi se nalazi centar za naučne projekte kompanije "Boing", u kojem radi 1.200 inženjera.

Istovremeno, nemački koncerni nalaze se pod dvostrukim pritiskom: oni se moraju boriti sa posljedicama sankcija, a s druge strane sa procesom preorijentacije Moskve prema Istoku - navodi "Špigel".