Gigant se i dalje bruka
SKANDAL: Folksvagen varao i evropske kupce!
Nemački proizvođač manipulisao podacima o emisiji štetnih gasova i na Starom kontinentu, objavio juče ministar saobraćaja Aleksander Dobrint
BERLIN - Nemački automobilski gigant „Folksvagen“ manipulisao je podacima o emisiji štetnih gasova i u Evropi, a ne samo SAD, izjavio je juče Aleksander Dobrint, nemački ministar saobraćaja.
- Obavešteni smo da je i kod „Folksvagenovih“ dizel-motora u Evropi od 1,6 i 2,0 litra bilo manipulacija o kojima se govori - rekao je ministar.
Nasumične kontrole
Dobrint je dodao da nema podataka o kolikom broju vozila u Evropi je reč.
- Pokrećemo ispitivanje svih vozila u Nemačkoj. Savezna kancelarija za saobraćaj motornih vozila neće se usredsrediti samo na tip vozila „folksvagen“ koji je prozvan, već će takođe sprovesti nasumične kontrole automobila drugih proizvođača - rekao je on i odbacio optužbe pojedinih opozicionih političara da je vlada znala za prevaru, ali da ju je dopustila.
Optužbe na račun vlade ne čude ako se zna da je automobilska industrija žila kucavica nemačke privrede i čini 14 odsto BDP zemlje, kao i da su veze između političara i proizvođača automobila tradicionalno bliske. Upravo je „Folksvagen“ najbolji primer toga - savezna država Donja Saksonija ima 20 odsto udela u „Folksvagenu“, dok premijer te pokrajine i njegov ministar finansija sede u nadzornom odboru.
Zbog svega toga pojedini analitičari već su izrazili zabrinutost zbog prelivanja posledica „Folksvagenovog“ skandala na privredu Nemačke.
Pljušte otkazi
Zbog skandala sa softverom koji daje pogrešne podatke o emisiji štetnih gasova, generalni direktor „Folksvagena“ Martin Vinterkorn dao je ostavku još prekjuče, a juče su iz kompanije stigle informacije da će otpustiti i direktore razvoja za „audi“ i „porše“, kao i glavnog menadžera firme za američko tržište.
Šefovi firme za „audi“ Ulrih Hakenberg i za „porše“ Volfgang Hac, kao i generalni direktor u SAD Majkl Horn, biće otpušteni na sastanku nadzornog odbora kompanije u petak, piše Rojters.
- Obavešteni smo da je i kod „Folksvagenovih“ dizel-motora u Evropi od 1,6 i 2,0 litra bilo manipulacija o kojima se govori - rekao je ministar.
Nasumične kontrole
Dobrint je dodao da nema podataka o kolikom broju vozila u Evropi je reč.
- Pokrećemo ispitivanje svih vozila u Nemačkoj. Savezna kancelarija za saobraćaj motornih vozila neće se usredsrediti samo na tip vozila „folksvagen“ koji je prozvan, već će takođe sprovesti nasumične kontrole automobila drugih proizvođača - rekao je on i odbacio optužbe pojedinih opozicionih političara da je vlada znala za prevaru, ali da ju je dopustila.
Optužbe na račun vlade ne čude ako se zna da je automobilska industrija žila kucavica nemačke privrede i čini 14 odsto BDP zemlje, kao i da su veze između političara i proizvođača automobila tradicionalno bliske. Upravo je „Folksvagen“ najbolji primer toga - savezna država Donja Saksonija ima 20 odsto udela u „Folksvagenu“, dok premijer te pokrajine i njegov ministar finansija sede u nadzornom odboru.
Zbog svega toga pojedini analitičari već su izrazili zabrinutost zbog prelivanja posledica „Folksvagenovog“ skandala na privredu Nemačke.
Pljušte otkazi
Zbog skandala sa softverom koji daje pogrešne podatke o emisiji štetnih gasova, generalni direktor „Folksvagena“ Martin Vinterkorn dao je ostavku još prekjuče, a juče su iz kompanije stigle informacije da će otpustiti i direktore razvoja za „audi“ i „porše“, kao i glavnog menadžera firme za američko tržište.
Šefovi firme za „audi“ Ulrih Hakenberg i za „porše“ Volfgang Hac, kao i generalni direktor u SAD Majkl Horn, biće otpušteni na sastanku nadzornog odbora kompanije u petak, piše Rojters.
Reuters Jun 2015
Bez kontrole auto-industrije
I BMW LAŽIRA PODATKE
Ekolozi iz Nemačke optužili su državu da je automobilskoj industriji dala povlašćen status.
- Ministarstvo nije nijednom u poslednjih nekoliko godina proverilo da li su informacije koje im šalju proizvođači automobila tačne - kaže Jirgen Reš, predsednik Nemačke organizacije za zaštitu životne sredine.
Nedeljnik Auto bild javio je da dizel-automobili kompanije BMW proizvode 11 puta veću količinu opasnih gasova od propisanih.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega