Propisi uključuju praćenje brodova u realnom vremenu, ograničenje apsolutnog autoriteta kapetana...

RIM - Italijanska kompanija "Kosta kročere SpA" uvela je danas nove bezbednosne mere, koje uključuju praćenje brodova u realnom vremenu i ograničenje apsolutnog autoriteta kapetana, posle nesreće u kojoj su stradala 32 putnika njenog kruzera Kosta konkordija.

Kruzer se 13. januara nasukao na obalu blizu Toskane i prevrnuo, pošto je kapetan skrenuo sa kursa, a zatim napustio brod pre evakuacije svih putnika. Mnogi putnici su se žalili da nisu imali obuku o evakuaciji i bezbednosti, iako su se na brod ukrcali nekoliko dana ranije. Kompanija je saopštila da će od sada takva obuka biti održavana pre ukrcavanja.

Prema novim pravilima, kapetan neće biti jedina osoba koja može da izda naređenje za evakuaciju, pošto su putnici rekli da je kapetan Koste konkordije tek posle skoro sat vremena dao znak za evakuaciju, što je otežalo spuštanje čamaca za spasavanje. Kako bi sprečila neovlašćeno skretanje s kursa, Kosta će uvesti sistem nadgledanja koji će pružiti uvid u kretanje brodova u realnom vremenu i precizno utvrđivanje lokacije u svakom trenutku.

"Kosta kročere" je objavila da će svoju flotu obogatiti novim brodom Kosta fašinoza, koji je vredan 510 miliona evra i može da primi 3.800 putnika. Tako će Kosta fašinoza postati najveći kruzer koji plovi pod zastavom Italije.