SVETSKI BOGATAŠI IMAJU NOVI TREND: Umesto vina kupuju skupu vodu, a plaćaju je i po 100.000 dolara
Čitava priča sa flaširanom vodom stvorila je novu generaciju snobova koji u restoranima naručuju poseban brend vode, a neke flaše koštaju čak 100.000 dolara.
Prodaja vode u bočicama je poslednje dve decenije postala najbrže rastući biznis. Iako je flaširana voda višestruko skuplja od one iz slavine, potražnja za vodom iz bočice raste čak i u onim zemljama u kojima je voda iz vodovoda kvalitetna za piće. Na tržište se gotovo svake nedelje izbacuju novi brandovi flaširane vode, a konzumacija nekih od njih postala je stvar prestiža.
Za najskuplju bočicu vode potrebno je tako izdvojiti čak 100.000 dolara, samo zbog čepa od belog zlata na kom se nalazi više od 850 belih i crnih dijamanata. Kada naručite tu vodu sa njom dobijete i privatnog somelijera koji će vam organizovati degustaciju, bez obzira na to na kojem se delu zemaljske kugle nalazili u tom trenutku. Reč je posebnom, dijamantskom izdanju vode "Beverli hils 9OH2O".
Hotel Meršant u Belfastu prošle godine je u ponudu uveo kartu voda, zbog čega je bio predmet sprdnje svetskih medija. Jedna od voda koju imaju u ponudi je voda sa kanadskog glečera zamrznuta pre 10.000 godina. Bočica te vode košta 26 funti.
Prema Gardijanu globalno tržište flaširane vode u 2013. godini iznosilo je 157 milijardi dolara, a očekuje se da će do 2020. godine taj iznos porasti na 280 milijardi dolara. U Velikoj Britaniji potrošnja vode je prošle godine porasla za 8,2 posto, pa je zarada samo na vodi iz bočica iznosila 2,5 milijardi funti. Od 1980. do danas prodaja vode narasla je više od 100 puta. Najveći svjetski potrošači vode iz boca su Amerikanci, Meksikanci, Kinezi, Brazilci, Italijani i Nemci.
Godine 1985. časopis Tajm tvrdio je da je snobizam vina zamenio snobizam vode. "Ljudi naručuju marke vode kao što su nekada naručivali viski", navodi se u članku. Jedno se vreme tvrdilo da se pevačica Madona kupa u flaširanoj vodi a doprinos promiciji vode iz bočice dao je i Džek Nikolson koji je na dodeli Oskara promovisao jedan poznati brend vode.
Trojica mladih britanskih preduzetnika ovog proleće su pokrenuli projekat vode u limenci i izborili pravo na snabdevanje londonskog Fešn vika, a sada se njihova voda prodaje u jednom od najpoznatijih trgovačkih lanaca Selfridžesu koji je ukinuo sve vode u plastičnim bocama zbog kampanje za očuvanje okoline.
Jedna je od voda u njihovoj ponudi i crna voda. Brend je nastao kao odgovor na savremeni stil života u kom se stalno traži nešto novo i drugačije. Mnogi veruju da će tržište flaširanih voda čije vreme tek dolazi biti ono za decu. Već sada mogu da se kupe posebne vrste voda namenjene deci upakovane u bočice sa likovima iz crtaća.
(Express.hr)
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore