PEKING - Kina i Rusija će investirati do 20 milijardi dolara u razvoj širokotrupnog mlaznog aviona za duge relacije, pišu danas kineski mediji.

Ovaj izuzetno ambiciozan plan dogovorile su Komercijalna vazduhoplovna korporacija Kine (COMAC) i ruska Ujedinjena vazduhoplovna korporacije (UAC), koja proizvodi "suhoj superdžet 100", u junu ove godine, kada se ruski predsednik Vladimir Putin sastao s kineskim kolegom Sjiem Đinpingom u Pekingu.

COMAC je naveo u današnjem saopštenju da će zajedničko preduzeće, koje će biti osnovanmo ove godine u Šangaju, razviti širokotrupni avion sa 280 sedišta za letove s dometom od 12.000 kilometara. Time bi ova letelica bila direktan konkurent Boingovom modelu 787 i Erbasu A350.

suhoj-superdzet.jpg
Foto: Fonet/AP

Projekt je vredan između 13 i 20 milijardi dolara, s finansiraće ga obe strane sa po 50 odsto, preneo je danas kineski državni list Global tajms citirajući predsednika ruskog UAC-a Jurija Sljusara.

(VIDEO) ČUDO RUSKE AVIO-INDUSTRIJE: Medvedev ponosan na novi putnički avion MC-21

"COMAC ima izvanrednu tehnologiju i dizajn, i sarađivaćemo ne samo u segmentu tehnološke već i intelektualne svojine", rekao je Sljusar Global tajmsu na sajmu Avijacija Kine u južnom gradu Džuhaiju, dodajući da će avion biti 10 odsto jeftiniji od konkurentskih.

Prema podacima objavljenim na internet stranicama francuskog i američkog proizvođača aviona, kataloška cena Erbasa A350 koji ima 280 sedišta iznosi 272,4 miliona dolara, dok Boing 787 sa 290 sedalnih mesta košta 264,6 miliona dolara. Njihov kinesko-ruski rival će svoj prvi probni let imati za sedam godina, navode iz COMAC, i dodaju da će isporuke krenuti tri godine kasnije, prenosi AFP.