U finskim školama i zvanično počinje obrazovna revolucija u obliku ukidanja svih formalnih školskih predmeta, čime ova zemlja postaje prva na svetu koja je to učinila.

Šef Kancelarije za obrazovanje u Helsinkiju, Marjo Kilonen, izjavio je da veruje da je postojeći način podučavanja dece utemeljen na modelu koji je koristio studentima i učenicima na početku 1900-ih, ali da sada više nije relevantan, ni koristan.

Velike promene će uključivati uklanjanje svih predmeta iz kurikuluma, kako su predložili finski službenici, koje će se zameniti proučavanjem individualnih događaja i fenomena.

To znači da učenici više neće imati individualne časove predmeta kao što su matematika, geografija i istorija, već će umesto toga proučavati događaje poput Drugog svetskog rata iz perspektive matematike, geografije i istorije.

Predložena je čak i nastava nazvana "rad u kafiću" koja će kod učenika razviti veštine komuniciranja na engleskom jeziku, poboljšati znanje ekonomije i komunikacije.

Novi sistem je planiran da se primeni na učenicima koji su napunili 16 godina i to već od 2020. godine, što znači da posle završetka svog inicijalnog obrazovanja iz širokog polja predmeta, mogu sami da biraju koji specifični događaj ili koji fenomen žele da proučavaju, baziran na njihovim interesima i budućin perspektivama.

Finski obrazovni sistem takođe podstiče kolektivni rad, što znači da će učenici da rade zajedno u malim grupama u kojima će da vode diskusije umesto da sede pojedinačno u klupama, gde ih podučava jedan učitelj.

Ovaj novi sistem će od svih nastavnika tražiti da budu širokih pogleda i prilagodljivi novom sistemu podučavanja, a oko 70 posto nastavnika u Helsinkiju već je počelo s pripremama za novi način podučavanja i, kao rezultat toga, dobiće povećanje plate.

Kurir.rs/Avaz.ba

Foto: Profimedia