Nemačka ministarka pravde Katarina Barli pozvala je danas evropsko rukovodstvo Fejsbuka da objasni skandal u vezi s kompanijom "Kembridž Analitika" i pojasni da li su ugroženi podaci nemačkih korisnika, dok je britanski ministar kulture Met Henkok rekao da obećenja izvršnog direktora Fejsbuka Marka Zakerberga o promenama te društvene mreže posle skandala nisu dovoljna.

Barlijeva je danas rekla da je pozvala zvaničnike Fejsbuka na sastanak naredne nedelje, ali tačan datum tek treba da bude utvrđen, prenosi AP.

Barlijeba, koja je odgovorna za zaštitu korisnika, rekla je da želi "sveobuhvatne informacije" od Fejsbuka, uključujući "i pitanja da li su (skandalom) zahvaćeni nalozi nemačkih korisnika, i šta Fejsbuk planira da uradi kako bi sprečio da se takvi slučajevi ponove".

Istovremeno, britanski ministar kulture ocenio je da Zakerbergova obećanja o promeni Fejsbuka nakon skandala povezanog s kompanijom Kembridž Analitika nisu dovoljna.

Zakerberg se izvinio za nedostatke u politici te društvene mreže, koje su omogućile aplikaciji da dobije pristup ličnim podacima 50 miliona korisnika bez njihovog pristanka.

On je istakao korake za zaštitu podataka korisnika i poručio da kompanije imaju odgovornost da reaguju.

Henkok je rekao da bi parlament i društvo trebalo da odrede pravila o tome šta je prihvatljivo kada je reč o privatnosti i inovacijama, a ne jedna kompanija.

"Velike tehnološke kompanije moraju da se pridržavaju zakona i mi pooštravamo zakon", rekao je Henkok.

Kompanija Fejsbuk izgubila je oko 37 milijardi dolara nakon skandala sa curenjem ličnih podataka više od 50 miliona korisnika.

Svetski mediji su izvestili tokom vikenda da su podaci 50 miliona korisnika Fejsbuka bez njihovog znanja i odobrenja poslati kompaniji "Kembridž Analitika" koja ima politički data centar i koja je radila na izbornoj kampanji predsednika Donalda Trampa 2016. godine.

Britanska televizija Kanal 4 (Channel 4 News) izvestila je ranije da je suspendovani generalni direktor firme "Kembridž Analitika", Aleksandar Niks, u tajno snimanom razgovoru izjavio da je njegova kompanija igrala odlučujuću ulogu u izbornoj kampanji američkog predsednika Donalda Trampa 2016. godine.

Kurir.rs/Tanjug

Foto: Reuters