BESNI RAT U SILIKONSKOJ DOLINI: Sukob šefa Epla i Zakerberga dodatno zakuvala afera Fejsbuk!
Izvršni direktor “Epla” Tim Kuk kritikovao je Fejsbuk više puta posle skandala s krađom podataka povezane sa britanskom firmom “Kembridž analitika”, koja je nelegalno skupila podatke 50 miliona korisnika ove društvene mreže. Kuk je prošle nedelje pozvao vladu da reguliše kompanije poput Fejsbuka, što je privuklo pažnju.
"Mislim da je najbolja regulacija ona koje nema, odnosno samoregulacija. Međutim, mislim da smo otišli dalje od toga", rekao je tada Kuk.
Na pitanje šta bi uradio da je na mestu Marka Zakerberga, izvršnog direktora Fejsbuka, on je kratko odgovorio:" Ne bih došao u ovu situaciju".
Ovo je prvi put da je Kuk direktno imenovao Zakerberga kad je pričao o “Eplu” i privatnosti, a kasnije je to bolje objasnio.
"Mi brinemo o iskustvu naših klijenata. I nećemo da trgujemo vašim ličnim životom. Privatnost je za nas ljudsko pravo. To je građanska sloboda i nešto što je jedinstveno Americi, poput slobode govora i štampe, privatnost je tu za nas. Uvek smo to radili. Ovo nije nešto što smo počeli prošle nedelje kad smo videli da se nešto događa. Radimo to godinama ", rekao je Kuk, preneo je Biznis insajder.
On je još u otvorenom pismo 2014. ukazao na razlike između klijenata i proizvoda.
"Kad je onlajn služba besplatna, vi niste klijent. Vi ste proizvod", zaključio je on tada.
Fejsbuk je 2014. pričao o “povezivanju sveta”, zbog čega se projekat ove društvene mreže da omogući jeftin pristup internetu našao na naslovnoj strani magazina Tajm. Postoji jedan deo u toj priči koji posebno upada u oči – ovo je jedini put da se Zakerberg “unervozio”, kako je napisao Tajm, reagujući na Kukovu izjavu da je “klijent proizvod”.
"Ono što me frustrira je što sve više ljudi izgleda da izjednačavaju oglašavački model poslovanja sa nekom vrstom ispadanja iz 'koloseka' sa klijentima. Mislim da je to smešan koncept. Mislite da samo zašto što plaćate 'Epl' da ste nekako u istom koloseku s njima? Da jeste, njihovi proizvodi bi bili mnogo jeftiniji", rekao je Zakerberg za Tajm.
Magazin je tada ukazao na to da korisnici Fejsbuka u stvari plaćaju, samo ne novcem, već svojom pažnjom i ličnim informacijama. Slične komentare o Guglu i Fejsbuku Kuk je iznosio i 2015, a njegov prethodnik Stiv Džobs uporedio je “Eplov” stav o privatnosti sa rivalima poput Gugla 2010. Fejsbuk i Gugl, naravno, koriste podatke korisnika kao suštinski deo njihovog lukrativnog biznisa s oglašavanje.
Zakerberg nije komentarisao Kukove izjave od prošle nedelje, bar ne javno., ali njegova reakcija na ranije Kukove izjave govori o zahlađenju odnosa između dve kompanije i dvojice biznis lidera, posebno po ovom pitanju.
Neprijateljstvo se uselilo i u “Eplove” proizvode” – iako je “ajfon” ranije davao specijalne privilegije Fejsbuku u svom operativnom sistemu, prošle godine ga je uklonio iz iOS-a.
Fejsbuk je jedna od najučitavanijih aplikacija na “ajfonima”. “Epl” je takođe napravio kompromise u vezi podataka korisnika i slobode govora u Kini, kojima se mnogi suprotstavljaju, uključujući grupe za ljudska prava. Ali, tačno je i to da “Epl” ima biznis model zasnovan na pravljenu proizvoda, on ne treba oglašavanje da zaradi. I to je ključna razlika između komšija u Silikonskoj dolini, a kako ocenjuje Biznis insajder, ona će postajati sve jasnija kako vreme prolazi.
Kurir.rs/Biznis insajder
Foto printscreen Tweet
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega