"Kako se uskoro bliže izbori u SAD, Meksiku, Brazilu, Indiji i mnogim drugim zemljama, naš prioritet u 2018. godini je da damo podršku pozitivnom diskursu i zaustavimo mešanja u ovim izborima", saopštio je Mark Zakerberg najavljujući nove mere koje će uvesti kompanija Fejsbuk.

Ova društvena mreža preduzeće niz mera za bolju kontrolu oglasa, posebno političkih, a posebnu pažnju obratiće na neke najposećenije stranice na Fejsbuku.

"Od danas će se proveravati svaki oglašivač koji želi da objavi politički oglas ili da se bavi nekom važnom društvenom temom. Da bi mogli da se provere, oglašivači će da morati potvrde svoj identitet i lokaciju", objavio je Mark Zakerberg, optužen da se nedovoljno bori s političkim manipulacijama.

Oglašivači neće moći da objavljuju svoje poruke ne budu li se podvrgli tom procesu, dodao je.

Fejsbuk je još u oktobru najavio da će proveravati oglašivače koji objavljuju "izborne" oglase, po definiciji koja vredi u SAD-u, odnosno, u kojima se direktno spominje neki kandidat a objavljuju se malo pre održavanja izbora.

Sada će se ići i korak dalje jer će proveravati svakog oglašivača u čijim se porukama govori o važnim političkim pitanjima o kojima se u društvu "vode rasprave", navodi Zakerberg, utvrdivši da tako želi da "odgovori na upletanje u izbore".

shutterstock-620960423.jpg
Shutterstock 

Uz oglašivače, proveravaće se i svi koji upravljaju stranicama sa velikom posetom kako bi se ograničila upotreba lažnih naloga koji se naročito koriste radi političke manipulacije. Da bi se ostvario taj cilj, Fejsbuk će zaposliti još nekoliko hiljada ljudi.

Sistem se već testira u Kanadi, a posle leta trebalo bi da bude pokrenut u celom svetu.

Fejsbuk sve češće govori i o upravljanju ličnim podacima pošto je podatke oko 87 miliona svojih korisnika podelio s firmom "Kembridž analitika".

Zakerberg će sledeće nedelje morati o tome da svedoči u američkom Kongresu.

Kurir.rs
Foto: Reuters