Izvršni direktor Amazona, Džef Bezos, plaši svoje zaposlene mejlom koji sadrži samo jedan znak, upitnik.

Upitnik u mejlu navodno znači Bezosovu zabrinutost za zadovoljstvo potrošača. Amazonovi korisnici, naime, mogu da pošalju žalbu direktno Bezosu koji, iako ne odgovara na te mejlove, pročita ih, pa ih proslijedi upravnicima odgovornim za određeno područje.

"I dalje imam adresu na koju korisnici mogu da pišu. Vidim njihove mejlove i prosledim ih uz znak upitnika koji znači: "Da li možeš ovo da istražiš? Zašto se ovo događa?" objasnio je izvršni direktor.

Mejlovi žalbe su česti u Amazonu, pa kada zaposleni prime Bezosov mejl, moraju sve da puste, istraže situaciju i jave se sa odgovorom što je pre moguće, a to ponekad znači i celonoćni rad i rad vikendom, kako kaže jedan od Amazonovih upravnika, kojem svaki put kada primi ovakav mejl navodno "stane srce".

Osim toga, Bezos ovo koristi i kao vrstu uvida u poslovanje firme.

"Budući da pošaljemo milijarde paketa godišnje, potrebni su nam tačni podaci i njihova analiza da bi znali da li je sve u redu s pošiljkama, a ono što sam primetio jeste da kada se podaci i "anegdote" ne podudaraju, anegdote su one koje su tačne", izjavio je Bezos, dodajući da je jedna od najvećih Amazonovih vrednosti upravo "opsjednutost korisnikom".

Tačnije, prema Bezosovim rečima, "kompanije su često opsednute konkurencijom i troše svoju energiju reagujući na njihove proizvode, dok su potrošači nezadovoljni i žele nešto više, zbog čega, koliko god si ispred konkurencije, zaostaješ za potrošačima i njihovim željama".

Da to ne bi bio slučaj i sa Amazonom, Bezos želi da ostane u kontaktu sa Amazonovim korisnicima, što je inače retkost za direktore kompanija.

Kurir.rs/Biznis insajder

Foto: EPA