Nemački gradovi smeju odmah da zabrane starije dizelaše u skladu s pravilima Evropske unije, potvrdio je najviši administrativni sud.

Dan pošto je Evropska komisija uložila žalbu protiv Nemačke zbog njenog neuspeha u održavanju kvaliteta vazduha u gradovima, presuda nemačkog suda staviće još veći pritisak na Volksvagen i druge kompanije da poprave modele na dizel koji zagađuju vazduh.

Istraživačka firma "Evercore ISI" objavila je da će to industriju koštati 14,5 milijardi evra.



Nemačka je otvorila mogućnost zabrane dizelaša u februaru, kada je dopustila organizacijama za zaštitu okoline da tuže gradove koji ne sprovode evropska pravila o čistoći vazduha.

Desetine nemačkih gradova, uključujući Hamburg, Minhen i Štutgart, prelaze dozvoljenu granicu azot dioksida koji uzrokuje bolesti disajnih organa.

r-8-maj.jpg
Reuters 
foto: Reuters


Sud u Lajpcigu je dozvolio zabranu starih dizelaša bez odlaganja. Ovaj potez mogao bi da ima velike posledice po budućnost automobilske industrije. Zabrane u nekim od najvećih svetskih kompanija predstavljaju snažan udarac sektoru i sramotu za kancelarku Angelu Merkel, čija je vlada na meti kritika zbog bliskih veza s industrijom.

"Ova presuda je katastrofalna za vladu, koja je pohlepna za profitom automobilske industrije i ostavlja 10 miliona vlasnika dizelaša na cedilu", rekao je Jirgen Reš, direktor udruženja za zaštitu okoline DUH, članice Evropske kancelarije za životnu sredinu

Od 15 miliona automobila na dizel u Nemačkoj samo 2,7 milijuna ima tehnologiju odobrenu prema evropskim standardima.

Kurir.rs/Index.hr
Foto: Reuters