Moskva se probila među tržišta sa najsnažnijim rastom usluga deljenja automobila u svetu zbog poskupljenja parkinga i manjka parkirnih mesta, koji su prisilili desetine hiljada Moskovljana da nađu povoljnije rešenje za kretanje po gradu.

Moskva ima 12,5 miliona stanovnika, a gradske su vlasti smanjile broj parkirnih mesta kako bi podstakle građane na pešačenje.

Paralelno su znatno povisili cene parkiranja u gradu kako bi povećali prihode i smanjili saobraćajnu zagušenost. Moskva spada među saobraćajno najzagušenije gradove u svetu.

Procvat zajedničkih vožnji

Ti su razlozi pridoneli povećanju broja zajedničkih vožnji u gradu na minimalno 30.000 dnevno u razdoblju od januara do septembra, prema podacima gradskih vlasti.

U američkoj investicijskoj banci JP Morgan procenjuju da ih je ove jeseni bilo 60.000 dnevno, napominje Rojters. To je ogroman skok u poređenju sa 45.000 vožnji dnevno u celoj 2016. godini.

Moskovsko tržište usluga deljenja automobila spada među najrazvijenije u kategoriji velikih svetskih gradova po broju "deljenih" automobila i po broju "deljenih" automobila po stanovniku, pokazuje istraživanje JP Morgana koje je Rojters analizirao.

Prošle je godine u Moskvi odnos "deljenih" automobila i stanovnika iznosio jedan prema pet hiljada. Vodeću poziciju u svetu drži Vašington s jednim "deljenim" automobilom na 692 stanovnika, utvrdili su u toj američkoj investicionoj banci.

U međuvremenu se taj odnos u Moskvi smanjio na jedan "deljeni" automobil na 1.082 stanovnika, a gradske vlasti procenjuju da će se u sledećih pet godina spustiti na jedan automobil na 500 stanovnika.

Kurir.rs/ Index.hr

Foto: Profimedia