Bezbednosna analiza novog sistema za kontrolu leta u avionima "737 MAX", koju je sprovela kompanija "Boing", imala je nekoliko ključnih propusta.

Kako se navodi, bezbednosna analiza sistema za kontrolu leta, koji nosi naziv "Sistem za proširenje karakteristika manevrisanja", potcenila je njegovu snagu.

Mediji dodaju, pozivajući se na portparola Savezne uprave za civilno vazduhoplovstvo SAD, da ta uprava nije sprovela pažljivu istragu i da je sledila standardan proces sertifikacije kada je u pitanju Boingov "737 MAX".

U izveštaju se navodi i da su i "Boing" i Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo SAD obavešteni o "specifičnostima ove priče" i da je od njih zatražen odgovor pre 11 dana, pre nego što se srušio avion Etiopijan Erlajnsa "737 MAX", kada je poginulo svih 157 putnika i članova posade.

epa-str.jpg
Foto: EPA / str

Isti model aviona srušio se u blizini obale Indonezije u oktobru prošle godine, a tom prilikom poginulo je 189 putnika i članova posade.

Osim toga, ministar saobraćaja Etiopije Dagmavit Moges izjavio je da podaci za sada pokazuju da postoji "jasna sličnost" između avionskih nesreća u Etiopiji i Indoneziji u kojima se srušio isti model aviona.


Posle pada aviona u Etiopiji SAD, EU i mnoge druge zemlje zatvorile su vazdušni prostor za avione "boing 737-8 maks".

Kompanija Boing, čije je sedište u SAD, suočava se s teretom dokazivanja da su njeni avioni bezbedni, zbog sumnji da su neispravni senzori i softver doprineli nesrećama u Etiopiji i Indoneziji.

Kurir.rs/Tanjug
Foto: EPA