Kina je kaznila kompaniju Ford u zemlji zbog kršenja antitrust pravila, što je povećalo napetosti u trgovinskom ratu dve zemlje.

Čangan Ford Automobile će biti kažnjen sa 162,8 miliona juana (23,6 miliona dolara) za ograničavanje prodajnih cena trgovaca na malo u jugozapadnom gradu Čongkingu od 2013. godine, navodi se u saopštenju na veb stranici Državne uprave za regulaciju tržišta. Iznos novčane kazne je ekvivalentan 4 odsto godišnje prodaje kompanije Čangan Ford u Čongkingu.

Ovo saopštenje usledilo je samo nekoliko dana nakon što je Kina saopštila da istražuje Fedeks za "nezakonite" isporuke, što je državna novinska agencija opisala kao upozorenje Pekinga nakon što je Trampova administracija proglasila zabranu poslovanja telekomunikacijskim gigantu Huaveju.

Ford je u saopštenju naveo da poštuje odluku Kine i da će regulisati poslovanje u zemlji.

Kina sastavlja listu onoga što se naziva "nepouzdanim entitetima", otvarajući vrata za sankcije velikom broju firmi, od američkih giganata kao što su Alphabet Inc., Google, Kualcomm Inc. i Intel Corp. Američki dobavljači koji su prekinuli saradnju sa Huavejom, kao što su Tošiba Corp. i Softbank grupa ARM Holdings.

Kineski zvaničnik izjavio je u nedelju da je vlada čvrsto protiv američke "dugoročne" jurisdikcije nad Huavejem, dok umanjuje zabrinutost da će se planirana lista nepouzdanih entiteta koristiti za ciljanje stranih kompanija kao sredstvo odmazde u trgovinskom ratu.

To nije prvi put da je Kina ciljala američkog proizvođača automobila zbog geopolitičkih tenzija. U 2016. godini, Kina je kaznila Dženeral Motors sa 29 miliona dolara. U to vreme, Kina-SAD. Odnosi su bili zategnuti nakon što je novoizabrani predsednik Tramp predložio tarife za kinesku robu, doveo u pitanje politiku jedne Kine u vezi s Tajvanom i optužio zemlju za krađu američkog drona u međunarodnim vodama u Južnokineskom moru.

Kazna samo uvećava probleme Forda u Kini dodaje Fordovim problemima u Kini, jer je prodaja na pala za 54 odsto 2018. godine. Međutim, proizvođači automobila postaju potencijalno nezgodni za Kinu, budući da se strani proizvođači obično udružuju sa lokalnim partnerom.

Kurir.rs/Los Angeles Times
Foto: Profimedia