Stanovništvo SAD latinoameričkih nacionalnosti već predstavlja ključni glasački blok, a do 2050. će činiti trećinu žitelja SAD

VAŠINGTON - Predizborne kampanje američkog predsednika Baraka Obame i Mita Romnija, njegovog republikanskog rivala na novembarskim izborima, dobile su španski akcenat.
Stanovništvo SAD latinoameričkih nacionalnosti već predstavlja ključni glasački blok, a do 2050. će činiti trećinu žitelja SAD.

Romnijev sin Kreg već je postao očev lični prevodilac, objašnjavajući na tečnom španskom u propagandnim blokovima na TV da je njegov otac čovek "sa snažnim uverenjima" (Con grandes convicciones) i da će se boriti da vodi zemlju i stvori nova radna mesta (para encaminar nuestro pais y crear empleos).

Obama je, pak, i u ovoj kampanji preuzeo slogan iz prethodne - "Si, se puede", odnosno, "Da, možemo". Taj slogan ima posebno značenje jer je to bio moto pokojnog sindikalnog lidera i osnivača Ujedinjenog sindikata poljoprivrednika, Sesara Čavesa. Te reči su tako postale okosnica pokušaja predsednika da se identifikuje sa španski govorećim biračima i opet pridobije njihovu podršku, kao i tokom prethodne kampanje, 2008. Dva rivala optužuju jedan drugog da španski jezik koriste samo kao sredstvo da pridobiju glasače, a da im nisu zaista posvećeni.

"Latinoamerikanci će ceniti da im se (kandidati) obraćaju na španskom ako su obećanja koja su im data iskrena i ako budu ispunjena kada osvoje vlast", ocenio je izvršni direktor Latinoameričkog partnerstva za konzervativne principe.

Španski je, posle engleskog, jezik koji se najviše govori u SAD. Oko 37 miliona Amerikanaca kod kuće govori španski, što je oko 12 odsto ukupnog broja stanovnika, kaže Statistička služba.

Pošto je njihova prosečna starost 27,6 godina, a belci koji nisu pripadnici latinoameričke populacije su prosečno stari 42 godine, španski govoreći stanovnici su veoma značajno biračko telo pred kojim je budućnost, ocenjuje agencija AP.

Procenjuje se da svakog meseca po 50.000 Latinoamerikanaca postaje punoletno i stiče pravo da glasa.