Kada je osnivač udruženja veterana pokušao da postavi oglas na Jutjubu za svoju organizaciju, primio je neobično odbijanje. Naime, informisan je kako ključna reč “hrišćanin" više nije prihvatljiva, u skladu s pravilima oglašavanja na Jutjubu kanalu.

Čed Robišo, osnivač Fondacije Majti Oaks, dobrotvorne grupe koja pomaže veteranima da prevladaju ratne traume, objavio je na Tviteru snimak ekrana sa pojedinostima o ovom slučaju.

Jedna od ključnih reči za reklamiranje oglasa bila je “hrišćanin”, koju redovno koriste. Oglas je odbijen upravo zbog upotrebe reči “hrišćanski”.

“Pokrenuli smo Jutjub oglas za našu veteransku službu za one koji su u potrebi i odbijen je zbog reči “Hrišćanin”. Ludilo! Cenzura bi trebala zastrašiti svakog Amerikanca, konzervativnog ili liberalnog, hrišćanskog ili muslimanskog. Ta pristranost je opasna za Ameriku.” stoji u objavi.


“Ovo je prvi put da smo ovo videli”, rekao je Robišo u razgovoru za Fejtvajr. Nekoliko sati nakon objave, Jutjub je pokušao da objasni.

“Znamo da su verska uverenja lična, tako da ne dozvoljavamo oglašivačima da ciljaju korisnike na osnovu religije”, kaže platforma koja je vlasništvu Gugla. “Osim toga, nemamo pravila protiv oglašavanja koje uključuju verske izraze kao što je “hrišćanski”.

Veteran je odgovorio, tvrdeći da je izjava bila očigledno netačna. Osim toga, koristio je istu ključnu reč godinama u prethodnim oglasima bez ikakvih problema.

Nadalje, on tvrdi da kad je uočio to, pokušao je da pokrene isti oglas, ali s ključnom reči “musliman”, nije bilo problema.

Kurir.rs/Logično.com
Foto: Profimedia