Demonstracija: U "Rostvertolu" u Rostovu na Donu prave se MI-35M, a među njima su i helikopteri koji će uskoro ojačati Vojsku Srbije

ROSTOV NA DONU - "Leteći tenkovi" ili helikopteri MI-35M, koji će uskoro pojačati Vojsku Srbije, proizvode se u fabrici "Rostvertol" u Rostovu na Donu.

Mesto na kome nastaju najbolji vojni helikopteri na svetu imao je priliku da, s delegacijom ministra odbrane Aleksandra Vulina, poseti i reporter Kurira, a tu je prisustvovao i prvom letu jednog od četiri helikoptera MI-35M.

fabrika-foto-andrija-ivanovic-5.jpg
Kurir/Andrija Ivanović 

U "Rostvertol" smo stigli helikopterom, pa je već posle letimičnog pogleda iz vazduha bilo jasno da je fabrika ogromna. Na velikoj poljani ispred samog pogona postoji nekoliko helidroma, ali i prostor za izlaganje letelica koje se nude potencijalnim kupcima. Neke od njih su borbene i relativno male, ali ima i onih transportnih, velikih kao četvorospratna zgrada.


Sami pogoni su u halama, a pristup njima je zabranjen za civile - sve to je vojna tajna. Ipak, imali smo prilike da obiđemo jednu od njih, gde se delovi helikoptera sastavljaju.

Ispred samih pogona su radnici, deo njih je skinuo majice jer je temperatura prešla 30 stepeni, a vlažnost je velika. Ipak, menadžment je smatrao da ta scena baš i nije pristojna, pa su pokušali da se opravdaju.

- Dosad im je bila pauza, pa su se malo opustili - nevešto objašnjava jedan od njih.

fabrika-foto-andrija-ivanovic-11.jpg
Kurir/Andrija Ivanović 

Ispred hala su postavljeni i srpski helikopteri - tri su na pisti, a jedan na helidromu. Oku laika izgleda kao da su već potpuno spremni za borbena dejstva. Ipak, ima tu, objašnjavaju, još dosta posla. Najveći je obuka pilota i inženjera, a oni su u Rostovu već mesec i po. I biće još dugo, objašnjavaju, bez obzira na to što su ruski instruktori zadovoljni i kažu da "Srbi uče brže nego što su očekivali".

- Razlika između helikoptera koje smo imali i MI-35M je velika. Različiti su i sami instrumenti - sa analognih prelazimo na digitalno. Sada ćemo konačno moći da izvršavamo zadatke u dnevnim, noćnim i složenim meteo-uslovima. Helikopteri imaju termoviziju, televiziju i naočare za noćni let. Ta oprema olakšava posao pilota - kaže major Dobrosav Drndarević, komandant 714. protivoklopne helikopterske eskadrile iz Kraljeva.

fabrika-foto-andrija-ivanovic-10.jpg
Kurir/Andrija Ivanović 

Ipak, demonstrativni let srpskog helikoptera nije izveo niko od srpskih pilota, već su letelicom upravljali Rusi. A let je pokazao da je "leteći tenk", kako zovu MI-35M, sposoban i za akrobacije.

Aleksandar Vulin

NAJSAVREMENIJA NOVA TEHNIKA


Ministar odbrane Aleksandar Vulin rekao je da su ovo najsavremeniji svetski sistemi.
- Mi smo do sada radili na helikopterima koji su bili proizvedeni ili tehnološki formulisani u vreme Sovjetskog Saveza, a ovo su helikopteri koji su moderni, spremni i sigurni i za koje, kao i za H-145M, tvrde da su najbolji na svetu u svojoj klasi. Niko se ne seća kada smo poslednji put imali najsavremeniju novu tehniku. Ovo je velika promena - rekao je on.

Provera... Ministar Vulin u fabricifoto: Kurir/Andrija Ivanović

Anatolij Punčuk

RUSI I SRBI SU BRATSKI NARODI


Srbija je bratska zemlja, a Srbi bratski narod. Uvek smo spremni za pomoć kada je reč o vojnim snagama i naoružanju, poručio je Anatolij Punčuk, zamenik direktora Federalne službe za vojnotehničku saradnju, prilikom posete srpske delegacije "Rostvertolu".
- Pri završetku je ugovor o MI-35M, a on obuhvata ne samo helikoptere već i obuku pilota i inženjera - rekao je Anatolij Punčuk, zamenik direktora Federalne službe za vojnotehničku saradnju.

KURIR EKSKLUZIVNO U FABRICI HELIKOPTERA U RUSIJI: Ovde se prave LETEĆI TENKOVI koji će ojačati Vojsku Srbije (KURIR TV) Autor: Kurir/Andrija Ivanović

Helikopter MI-35M
17,49 metara dugačak
4,16 metara visok
305 kilometara na sat maksimalna brzina
460 kilometara dolet
5.400 metara operativna visina

U obrtnu kupolu ugrađen top kalibra 23 mm

Svako krilo može nositi dijapazon naoružanja:
- dodatni topovi 23 mm
- nevođene rakete 80 mm
- vođene rakete velikog dometa

Kurir.rs/Andrija Ivanović Foto: Andrija Ivanović