PEKING - Kineski gigant u e-trgovini Alibaba saopštio je da je prodaja tokom „dana samaca“, koji kompanija organizuje svakog 11. novembra, dostigla neverovatnih 210 milijardi juana, što je oko 30,8 milijardi dolara, čime je oboren prošlogodišnji rekord!

Alibabi danas je trebalo samo minut i osam sekundi da postigne prodaju robe za milijardu dolara. Ovo je ujedno bio prvi „dan samaca“ otkad je Džek Ma, osnivač kompanije, rešio da se povuče s njenog čela.

ap-ali02.jpg
Foto: AP


„Dan samaca“, kineski pandan američkom „crnom petku“ i „sajber-ponedeljku“, koji predsednik i glavni izvršni direktor Alibabe Danijel Džang promoviše kao 24-časovni onlajn šoping praznik od 2009. godine, beleži ubrzani rast s tendencijom da postane najveći maloprodajni događaj u svetu.

ap-ali01.jpg
Foto: AP


Poznat i pod nazivom „duplo jedanaest“ (Double Eleven), ime festivala potiče od kalendarskog datuma 11. novembra, pri čemu četiri jedinice (11/11) označavaju status samca.

ap-ali.jpg
Foto: AP


Alibaba je prošle godine na svojim platformama na „dan samaca“ zabeležila prodaju vrednu 30 milijardi dolara, bacivši u zasenak 7,9 milijardi dolara ostvarenih u onlajn kupovinama na američki „sajber-ponedeljak“.

Prošlogodišnji rast prodaje na ovaj dan bio je 27 procenata, najniži u desetogodišnjoj istoriji tog događaja, što je nagnalo organizatore da potraže sveže ideje. Tako je ovogodišnji šoping festival počeo nastupima američke pop zvezde Tejlor Svift i domaćih popularnih zvezda kao što je Džekson Li.


Prodaja je u prvom minutu i osam sekundi dostigla milijardu dolara, da bi u prvom satu već iznosila 84 milijarde juana, što je za 22 procenta više od 69 milijardi juana zabeleženih u prvom satu prošle godine.

Kurir.rs