SKANDAL U SAD! SVE MANJE VOJNIH PILOTA: Džaba moćni avioni, kad nema ko da ih vozi! Evo za koliko je pogrešio Pentagon!
Skoro na pola fiskalne 2020. godine, početni ambiciozni cilj Ratnog vazduhoplovstva SAD za obuku novih pilota izgleda da neće biti ispunjen.
Vazduhoplovne snage saopštile su u predlogu budžeta za 2020. prošlog marta da se nadaju da će ove godine proizvesti 1.480 pilota. Ali u mejlu od 13. februara, portparolka Vazduhoplovstva En Stefanek rekla je da služba sada očekuje da proizvede oko 1.300 pilota ove godine. To bi bilo samo neznatno povećanje u odnosu na 1.279 novih pilota proizvedenih u fiskalnoj 2019. godini.
U nastavku mejl 18. februara, Stefanekova je pojasnila da cilj proizvodnje ove godine zvanično ostaje 1.480, ali Vazduhoplovne snage neće ispuniti taj cilj.
Stefanekova je u mejlu od 18. februara rekao da se Vazduhoplovne snage i dalje nadaju da će proizvoditi najmanje 1.480 pilota godišnje početkom sledeće godine. Ona je rekla da pilot proizvodnju i dalje ometa nekoliko faktora, uključujući nedostatak raspoloživih aviona i civilnih instruktora za simulatore leta.
Bivša sekretarka Ratnog vazduhoplovstva Heder Vilson rekla je na saslušanju u Senatu u oktobru 2018. godine da je vazduhoplovstvo 2019. godine trebalo da obuči 1.311 pilota, što znači da je cilj Ratnog vazduhoplovstva za 2020. godinu u osnovi nepromenjen u odnosu na prethodnu godinu.
Vazduhoplovne snage su nastojale da povećaju broj novih pilota koje obučava svake godine u okviru širokog napora da ispravi tvrdoglavi i ozbiljni nedostatak u svojim pilotskim redovima od oko 10 odsto.
I primetila su primetna poboljšanja od 2016. godine. Vazduhoplovne snage obučile su oko 1.100 novih pilota u fiskalnoj 2016. i 1.160 u fiskalnoj 2017. godini, a zatim su pale na 1.109 u fiskalnoj 2018. godini pre nego što su odletele 2019. Pad u 2018. godini u velikoj meri je posledica gubitka u leteći sati nakon problema sa hipoksijom više puta su prizemljivali flotu T-6.
"(Vazduhoplovne snage) razvijaju nekoliko inicijativa koje će nam pomoći da ispunimo i održimo te više nivoe proizvodnje", rekao je Stefanekova. "Planirani rast proizvodnje u kombinaciji sa stalnim fokusom na zadržavanju sadašnjih pilota presudan je za vraćanje zdravlja. Iako smo uhapsili pad, još uvek imamo nekoliko godina usmerenih napora za proizvodnju i zadržavanje kako bismo u potpunosti zaustavili nestašicu pilota."
Vilson je rekao zakonodavcima u oktobru 2018. da se služba nadala povećanju pilot proizvodnje do oko 1.500 novih pilota godišnje do fiskalne 2022. godine i održala taj nivo proizvodnje u narednim godinama.
Načelnik generalštaba Dejv Goldfejn takođe je rekao Er Fors Tajms 2018. godine da želi da "postavi gas" za proizvodnju oko 1.400 do 1.500 novih pilota svake godine i ostavi ga tamo. Goldfejn je rekao da su Vazduhoplovne snage u prošlosti napravile grešku neprestano povećavajući ili smanjujući broj pilota koje šalje na obuku.
Ali čak ni to možda nije dovoljno za otklanjanje nedostatka pilota. U 2017. godini, malo prije nego što se povukao, bivši načelnik AETC-a general-potpukovnik Deril Roberson rekao je da će vazdušnim snagama trebati svake godine najmanje 1.600 pilota kako bi održali svoje potrebe za pilotskom opremom. Ali da bi pogodio 1.600 zahtevalo bi znatna ulaganja u resurse, uključujući više pilota instruktora, aviona i studenata koji žele naučiti leteti, rekao je Roberson.
Vazdušno-vazduhoplovne snage želele su da izvrše preuređivanje kako obučavaju vazduhoplove da lete kako bi proizvele više novih pilota. Vazduhoplovne snage sve više prihvataju simulatore obuke za virtuelnu stvarnost leta u okviru programa Pilot Trejning Nekt. A tokom prizemljanja T-6 hipoksije 2018. godine, rekao je Goldfejn, AETC je iskoristio vreme za usporavanje da pojednostavi nastavni plan i program za obuku pilota da izbaci nepotrebne delove i usvoji nove metode poduke.
Kurir.rs/Business Insider
Foto: Profimedia
MAĐARSKA SA DVANAESTOG NA ČETVRO MESTO TRGOVINSKIH PARTNERA SRBIJE; U toku poseta predsednika: Od Budimpešte do Beograda za manje od tri sata kao kruna saradnje