Zbog virusa korona stala je svetska ekonomija. Stotine i stotine ogromnih tankera plutaju svetskim morima i zatvaraju prilaze velikim svetskim lukama.

Plovila su prepuna naftom koja još nema svoje kupce.

Članice Opeka početkom aprila postigle su sporazum o smanjenju dnevne proizvodnje nafte. One će proizvoditi minimalnih 15 miliona barela. Ovog aprila, nezavisno od ove odluke, pala je potražnja za naftom u svetu za čak 29 miliona barela.

Stvorio se nikada viđeni višak nafte, zbog čega su mnogi naftni rezervoari širom sveta napunjeni „do čepa". U takvim uslovima proizvođači i prerađivači nafte počeli su da koriste tankere kao pomorske rezervoare za višak nafte. Zbog viška je krenuo pravi lov na te vrste brodova - ko će pre do tankera.

w-56045892.jpg
Foto: EPA/ETIENNE LAURENT

U tim i takvim okolnostima tankeri su napravili pravu gužvu u najprometnijim morskim prolazima. Čitave kolone stoje ispred velikih naftnih luka i terminala. Problem prave i sami vlasnici - s jedne strane tankeri se aktivno koriste kao rezervoari za naftu, dok s druge strane vlasnici „ne teraju" tankere, već čekaju kako bi dobili više vremena da pronađu najboljeg kupca.

w-56045894.jpg
Foto: EPA/ETIENNE LAURENT

Lov u mutnom donosi ekstraprofit. Cena najma tankera porasla je za 7-10 puta. Prevoznici namerno smanjuju brzinu isporuka, kako bi imali više vremena da pronađu partnera za potpisivanje najprihvatljivijeg ugovora.

Kurir.rs/Sputnjik