KORONA DESETKOVALA AVIO-KOMPANIJE: Otkazi za desetine hiljada radnika, gube se milioni evra po satu!
Pandemija virusa Kovid-19 prizemljila je mnoge avione, a avio-kompanije se trude da ne potonu dok troše rezerve novca. Međutim, veliki broj kompanija je već saopštio da se sprema za velika otpuštanja.
Nemačka "Lufthanza", jedna od najvećih evropskih avio-kompanija, planira da smanji svoju flotu za oko stotinu aviona, čime bi 10.000 radnih mesta u kompaniji postalo višak, izjavio je generalni direktor kompanije Karsten Špor.
Obraćajući se deoničarima, Špor je rekao da je, prema preliminarnim podacima za prvi kvartal ove godine, kompanija zabeležila gubitke od 1,2 milijarde evra, i upozorio da će stvari u drugom kvartalu biti još gore, kao i da nije moguće isključiti mogućnost otpuštanja iz operativnih razloga.
Trenutno ne leti 700 od oko 760 letelica "Lufthanze", svakoga dana je otkazano 3.000 letova, broj putnika manji je za 99 odsto, a 80.000 zaposlenih radi u režimu skraćenog radnog vremena.
"Lufthanza" je trenutno u intenzivnim pregovorima s nemačkom vladom o finansijskoj pomoći države, a takođe su u toku pregovori sa vladama Austrije i Belgije o pomoći njenim filijalama u tim zemljama.
"Trenutno se odlučuje o sudbini 'Lufthanze'. Pitanje je: možemo li da izbegnemo bankrot uz pomoć vlada naše četiri matične zemlje?", rekao je Špor.
Istovremeno, Rajaner najavljuje otpuštanje 15 odsto zaposlenih kako bi smanjio troškove tokom epidemije.
Direktor te loukost kompanije tvrdi da rad punim kapacitetom neće biti moguć do 2021. godine, i da će Rajaner biti prinuđen da se takmiči sa avio-prevoznicima koji će dobiti milijarde državne pomoći.
Očekuje se da će kapacitet letova u julu iznositi 40 odsto, kao i da će se popeti u avgustu na 60, pre povratka u škole koje će označiti kraj sezone. On takođe tvrdi da će kompanija do kraja marta 2021. godine prevesti sto miliona putnika umesto predviđenih 154.
Rajaner će sledeće nedelje otpočeti konsultacije sa sindikatima oko otpuštanja 3.000 radnika i smanjenja plata za 20 odsto.
Britiš ervejz predviđa ukidanje do 12.000 radnih mesta zbog trajnog uticaja novog koronavirusa na njenu aktivnost, saopštila je matična kuća kompanije, grupa IAG.
Špansko-britanska Grupa IAG koja između ostalih ima i avio-kompanije Iberia i Vueling navela je da je ta odluka doneta zbog činjenice da će biti potrebno više godina do povratka vazdušnog saobraćaja na normalu.
Ova špansko-britanska grupa nije jedina koja ima teškoće, skandinavska avio-kompanija SAS ranije danas objavila je da će otpustiti 5.000 zaposlenih.
Britiš ervejz sada obavlja samo mali broj letova sa londonskog aerodroma Hitrou u odnosu na preko 300 dnevno u proseku u normalna vremena. Za april i maj kapacitet je pao 94 odsto.
Avio-kompanija Izidžet je dobila zajam od 600 miliona funti od države dok Virdžin Atlantik pritiska vladu da ga podrži, a osnivač te avio-kompanije Ričard Brenson traži sredstva da je spase.
Islandska avio-kompanija Ajslander objavila je danas da otpušta 2.000 zaposlenih.
Kako se navodi kompanija se priprema "na produžen period minimalnih operacija".
Otpuštanja pogađaju pre svega članove posade, službe održavanja i zemaljske operacije.
Većina zaposlenih koja ostaje nastaviće da radi sa smanjenim radnim vremenom, a oni koji rade sa punim radnim vremenom moraju da prihvate smanjenja plate, navela je kompanija.
"Ovo su vrlo bolne, ali neophodne mere", navode se reči generalnog direktora kompanije Bogija Nilsa Bogasona.
Na rad avio-kompanije uticaće, pre svega, mere uvedene u borbi protiv virusa.
Procenjuje se da je Lufthanza na gubitku milion evra po satu, a iz Rajanera kažu da ukoliko se ukine srednje sedište u avionima, zbog održavanja distance među putnicima, ta kompanija neće nastaviti sa radom.
Prema zdravstvenim radnicima, putnici bi trebalo da drže distancu od dva metra, međutim, s obzirom na veličinu modernih kabina aviona, za jednog putnika bi trebalo odvojiti otprilike sedam sedišta kako bi imali dovoljno prostora.
Kurir.rs/Agencije
"OVO JE SAMO POČETAK OSTAVKI" Vučić: Težak psihološki udarac za zemlju, mi 14 ljudi ne možemo da vratimo, VAŽNO JE DA USLEDI KAZNA