Tehnološka petorka iz Sjedinjenih Država - Epl, Gugl, Majkrosoft, Amazon i Fejsbuk, ostala je na čelu Forbsove rang liste 100 najvrednijih svetskih brendova za 2020.godinu.

I dok su prve četiri najvrednije svetske robne marke sačuvale ili povećale vrednost, Fejsbuk je zabeležio pad, piše Forbs magazin.

Lidersku poziciju neprikosnoveno drži Epl s rastom vrednosti brenda od 17 posto, na 241,2 milijarde dolara, a prati ga Gugl s vrednošću od 207,5 milijardi dolara (porast od 24 posto).

Brend Majkrostoft, treći na rang listi, vredi 162,9 milijardi dilara (+30%), četvrtoplsirani Amazon 135,4 milijarde (+40%), dok je Fejsbuk zadržao petu poziciju uprkos padu vrednosti brenda za 21 procenat, na 70,3 milijarde dolara.

ap-alastair-grant01-ap-alastair-grant.jpg
AP / Alastair Grant 

Među prvih deset našli su se još Koka-Kola, Dizni, Samsung, Luj Viton i MekDonalds.

Nekoliko brendova je zabeležilo znatan napredak na listi. Tako je kartičarska kuća Visa napredovala sa 25. na 18. mesto, Adidas se popeo sa 61. na 51. poziciju, a Netfliks je skočio sa 38. na 26. mesto.

ap-mark-lennihan.jpg
AP / Mark Lennihan 

Isti trend su zabeležili i neki luksuzni brendovi, poput Šanela koji je "preleteo" sa 79. na 52. mesto, ili Kartijea koji se premestio sa prošlogodišnje 64. na poziciju broj 56.

Na ovogodišnjoj Forbsobvoj rang listi prvi put se među 100 najvrednijih brendova našlo nekoliko novopridošlih članova: Nintendo, Henesi, Burger King i AXA grupa.

Ukupna vrednost 100 vodećih robnih marki iznosi 2,54 biliona dolara. Više od 50 odnosi se na američke kompanije, 10 je iz Nemačke, devet iz Francuske, iz Japana šest, a iz Švajcarske pet.

Kurir.rs / Tanjug,