Proizvođač putničkih aviona "Erbas" suočio se sa jednim neverovatnim problemom.

Naime, "Erbas" će morati da menja dizajn kokpita jer su piloti dvaput prolili čaj i kafu po instrumentima modela A350.

Prvi incident dogodio se na letu Azija erlajnsa, kad se po instrumentima slučajno prolila šoljica čaja. Zbog toga je jedan (od dva) "rols-rojs trent XWB" motora prestao s radom i avion je morao da sleti na najbliži aerodrom.

Drugi incident dogodio se u januaru ove godine na letu Delta erlajnsa od Seula u Južnoj Koreji do Detroita u SAD. Na instrumente je prolivena kafa, a 15 minuta kasnije ugasio se jedan od motora. Avion je uspeo prinudno da sleti u Ferbanks na Aljasci.

Piloti upozoravaju na premale držače za pića u avionu pa ih zbog toga drže na komandnoj tabli. "Erbas" je sad pripremio poseban prekrivač za komandnu tablu koji piloti mogu postaviti dok pijuckaju kafu ili čaj.

Ali, to neće biti potrebno jer je Agencija za bezbednost avio-prevoza EU donela uredbu po kojoj zabranjuje upotrebu bilo kakvih tečnosti u blizini središnje konzole aviona dok se cela stvar trajno ne reši, odnosno, dok se ne odobri zadovoljavajuće rešenje.

I dok mi bezbrižno letimo, u kokpitu aviona ponekad se događaju drame kojih nismo ni svesni. Možda je i bolje da ne znamo.

Kurir.rs/Revijahak.hr