Japanski vlasnik ogromnog teretnog broda "Ever Given" koji se zaglavio u Sueckom kanalu izvinio se danas zbog incidenta koji ometa globalnu plovidbu.

Kompanija Šoei Kisen, izvinila se zbog "ogromne zabrinutosti" koju je incident izazvao ostalim brodovima i njihovim vlasnicima.

w-56785268.jpg
Foto: EPA-EFE/SUEZ CANAL AUTHORITY

Kako kažu, kompanija i lokalne vlasti radi na tome da brod isplovi, ali je "operacija izuzetno teška".

"Ever Given", brod dugačak koliko je zgrada Empajer Stejt Bilding visoka, koji pod zastavom Paname prevozi teret između Azije i Evrope, nasukao se u utorak dijagonalno u uskom, veštačkom kanalu koji deli kontinentalnu Afriku od Sinajskog poluostrva, nakon što je izgubio sposobnost upravljanja usred jakog vetra i prašine, saopštila je uprava Sueckog kanala (SCA).

w-56785174.jpg
Foto: EPA-EFE/SUEZ CANAL AUTHORITY

Sada blokira tranzit u oba smera kroz jedan od najprometnijih svetskih kanala prevoza.

Kompanija za pomorske usluge GAC izdala je saopštenje za klijente u kojem se navodi da se napori za oslobađanje plovila nastavljaju, ali da uslovi vetra i velika veličina plovila "ometaju operaciju".

Softver za praćenje brodova prikazuje pet remorkera koji okružuju "Ever Given" i još tri koja se kreću ka njemu. Brodski GPS signal pokazuje samo manje promene u njegovom položaju tokom poslednja 24 sata.

Nekoliko desetina brodova, uključujući druge velike brodove-kontejnere, tankere koji prevoze naftu i gas i brodove koji nose žito, čekaju na oba kraja kanala stvarajući pomorski zastoj kakav nije viđen godinama.

Otprilike 30 odsto svetske zapremine brodskih kontejnera dnevno prolazi kroz Suecki kanal od 193 kilometra i oko 12 odsto ukupne svetske trgovine sve robe.

Špediterski stručnjaci kažu da će neke kompanije možda biti primorane da preusmeravaju plovila oko južnog vrha Afrike, što bi dodalo oko nedelju dana putovanju, ako se blokada ne okonča u narednih 24 do 48 sati.

Kurir.rs/Tanjug