Avantura sa Sucekim kanalom kada se zaglavio brod za prevoz kontejnera zbog čega je najprometnija pomorska saobraćajnica ostala blokirana što je izazvalo haos u pomorskom saobraćaju uticala je da jedan od najvećih pomorskih logističkih kompanija AP Moller-Maersk Group iz Danske (sa sedištem u Kopenhagenu), specijalizovana za transport kontejnera, odlučila je da poveća teretni saobraćaj uz ruske obale.

To znači da će kontejneri sa robom raznih proizvođača iz Azije od kojih su neke najpoznatije kompanije svetskog značaja do kupaca u Evropi stizati novom rutom, ali zaobilazeći Suecki kanal.

Kako javljaju svetski mediji pretpostavlja se da se ovoj renomiranoj svetskoj kompaniji nije svidela avantura sa brodom za prevoz kontejnera Evergrin Lajn u Egiptu krajem marta ove godine pa su odlučili da igraju na sigurno i iskoriste Severni morski put kao sigurnu rutu za prevoz robe.

w-56785180.jpg
EPA-EFE/SUEZ CANAL AUTHORITY 

Kako javlja ruski sajt Topcor.ru prvo će kontejneri iz azijsko-pacifičkog regiona biti isporučeni morem u luku Vostočni, zatim će železnicom Ruske Federacije biti isporučeni u luku Novorosijsk, a odatle će brodovima biti prebačeni u istočni Mediteran. Budući da novo transkontinentalno poslovanje Dancima obećava profit, zbog prepolovljenja vremena putovanja, pretpostavlja se da će prevoz biti obavljan jednom nedeljno.

Uprava carina Dalekog Istoka objavila je 25. maja na svojoj veb stranici informaciju da je carina Nakhodka već oslobodila prvih 247 kontejnera. Kontejneri sadrže auto delove i polipropilen koji se isporučuju kupcima iz Turske.

"Rok isporuke železnicom između ruskih luka je 12 dana. Ukupno tranzitno vreme od luke polaska do luke dolaska je 25-30 dana, dok je tradicionalnom morskom rutom kroz Suecki kanal 40-45 dana, izjavio je zamenik šefa carine Nakhodka Jurij Kišinski.

Inače pomenuta danska kompanija 2019. pokrenula sličnu rutu između ruskih luka Vostočni i Sankt Peterburg. Od početka 2021. godine duž nje je prevezeno 1.986 kontejnera.

Kurir.rs/A.M.