Ove godine američke izviđačice imaju neobičan problem: 15 miliona kutija neprodanih kolačića.

109-godišnja organizacija kaže da je glavni krivac koronavirus - a ne manja potražnja. Kako je pandemija odmicala u prolećnu sezonu prodaje, mnoge su sklonile svoje kutije za prodaju.

"Ovo je žalosno, ali s obzirom na to da je ovo program koji vode devojke i većina kolačića se prodaje lično, bilo je i očekivano", rekla je Keli Parisi, portparolka izviđačica iz SAD-a.

Uticaj će osetiti lokalna, koji zavise od prodaje kolačića za finansiranje programiranja, putovanja, kampova i drugih aktivnosti. Izviđačice obično prodaju oko 200 miliona kutija kolačića godišnje ili oko 800 miliona dolara.

Rebeka Latam, izvršna direktorka izviđačica, rekla je da je njenom savetu na kraju prodajne sezone krajem proleća ostalo 22.000 kutija, iako su devojke isprobale inovativne metode prodaje kao što je beskontaktna dostava.

Latam je rekla da su trupe u njenom području prošle godine prodale 805.000 kutija kolačića; ove godine prodali su nešto manje od 600.000. Taj nedostatak znači da veće možda neće moći da investira u poboljšanja infrastrukture u svojim kampovima ili da popuni neka radna mesta, rekla je ona.

Savet sada ohrabruje ljude da kupuju kutije na mreži putem svog programa Heroji rodnog grada, koji distribuira kolačiće zdravstvenim radnicima, vatrogascima i drugima. Takođe je organizovao jednodnevne prodaje sa organizacijama poput fudbalskog tima, da bi dodatno smanjio ukupan broj.

Parisi je rekla da su američke izviđačice ove godine prognozirale nižu prodaju zbog pandemije. Ali ograničenja koronavirusa su se neprestano menjala, a porudžbine kolačića koje je prošle jeseni 111 mesnih veća davalo pekarima i dalje su bile previše optimistične.

Do ranog proleća, kada se obično kretalo u prodaju, slučajevi američkog koronavirusa još uvek su bili blizu vrhunca. Stotine devojaka odlučilo se da kolačiće ne prodaju lično. Internet prodaja, pa čak ni partnerstvo sa Grubhub-om za isporuku nisu uspeli da nadoknade razliku.

Kao rezultat, oko 15 miliona kutija kolačića ostalo je kako je sezona kolačića prestajala. Većina - oko 12 miliona kutija - ostaje kod dva pekara. Još 3 miliona kutija je u rukama devojaka, koja se trude da ih prodaju ili doniraju. Kolačići imaju rok trajanja od 12 meseci.

Nejasno je koliki je finansijski udar pretrpela otganizacija zbog pada prodaje, jer organizacija neće otkriti te brojke. I to nije najveći udarac sa kojim se program kolačića ikada suočio. To je verovatno došlo tokom Drugog svetskog rata, kada su izviđačice bile primorane da se prebace sa prodaje kolačića na kalendare zbog ratnih nestašica šećera, putera i brašna.

Ali zasićenost kolačićima razotkrila je neka pitanja koja su hitna u redovima izviđačica. Neki lokalni lideri kažu da je ovogodišnju sporiju prodaju trebalo bolje predvideti jer je pad članstva pretio prodajom kolačića i pre nego što je pandemija započela. Otprilike 1,7 miliona devojčica bilo je upisano u izviđačice 2019. godine, što je skoro 30% manje u odnosu na 2009. godinu.

"Bez devojčica nema programa za kolače. Na nesreću, bila je potrebna globalna pandemija da se svi problemi pojave na površini", rekla je Agenia Klark, predsednica i izvršna direktorka izviđačica iz Srednjeg Tenesija.

Klark i neki drugi lokalni lideri uspeli su da spreče zalihe kolačića jer su izračunali sopstvene projekcije prodaje umesto da se oslanjaju na smernice nacionalne kancelarije. Klark veruje da nova tehnološka platforma koju su usvojile izviđačice ne predviđa na adekvatan način pad broja članova i njihov uticaj. U aprilu je tužila izviđačice iz SAD-a jer ne želi da njeno veće bude primorano da koristi tu platformu.

Parisi je priznao da je članstvo palo tokom pandemije dok su se trude trudile da pronađu načine za siguran sastanak. Ali ti brojevi se već oporavljaju, rekla je ona.

Bilo je i drugih razloga za pad prodaje. Neki lokalni lideri kažu da su ove godine možda prodali kolače, ali su se odlučili da to ne učine zbog priče AP koja povezuje dečji rad s palminim uljem od kojeg se izrađuju kolačići izviđača.

Đona Verdibelo, vođa trupa u gradu Džersi, rekla je da je njena 21-člana četa, u kojoj su devojke starosti od 10 do 15 godina, odlučila da bojkotuje ovogodišnji program kolačića i održala protest u njihovoj gradskoj kući. Verdibelo je rekla da zna za najmanje desetak drugih koji su se odlučili da ne prodaju zbog problema s palminim uljem.

"Želimo da prodajemo kolačiće. To je deo naše otganizacije. Ali ovo stavlja tačku na to", rekla je Verdibelo, čija je četa nastavila da finansira aktivnosti donacijama ljudi koji su čuli za njihov bojkot.

Parisi je rekla da takvi bojkoti nisu široko rasprostranjeni. Ali rekla je da izviđačice rade sa okruglim stolom o održivom palminom ulju, brnprofit grupa koja postavlja ekološke i socijalne standarde za industriju, kako bi osigurala da poljoprivrednici ispunjavaju te standarde.

Na kraju, lokalni saveti neće biti finansijski odgovorni za 12 miliona kutija koje su preostale kod dve pekare. Mali Brovnie Bakers i ABC Bakers rekli su da rade sa izviđačicama na prodaji ili doniranju kolačića na mesta poput narodnih kuhinja i vojske. Pekari ne mogu direktno da prodaju namirnice, jer bi to moglo umanjiti značaj godišnje prodaje kolačića. Ali oni mogu da prodaju institucionalnim kupcima poput zatvora.

Parisi je rekao da su se pekari i saveti povremeno ranije bavili viškom zaliha zbog vremenskih prilika poput ledenih oluja ili tornada. Ali ovaj nivo je bez presedana.

Kurir.rs/AP