Dva pilota rekla su kontrolorima vazdušnog saobraćaja da je prestao da radi jedan motor i da im je potrebna pomoć, a nekoliko trenutaka kasnije u petak su teretni avion spustili na površinu Tihog okeana kod Havaja.

"Ovo ne izgleda dobro", rekao je jedan od pilota pre no što se "boing 737" raspao kad je dotakao vodu.

Oba pilota, jedini članovi posade, teško su povređena, ali su preživela pad. Sat kasnije, spasioci su ih našli kako se drže za pakete i delove aviona nekoliko milja od Oahua, saopštile su vlasti.

"Jedan je bio na repu, a drugi se držao za pakete" koji su plutali površinom okeana, napisala je zapovednica Obalske straže Karin Evelin u e-mailu za AP. Dok se helikopter Obalske straže približavao, "avion je počeo da tone te je tako jedan pilot dospeo na rep koji se uzdigao. Spasioci su ga bezbedno podigli u helikopter, a spasilac-plivač je zatim pomogao drugom pilotu".

Piloti leta 810 kompanije "Transer" na lokalnoj liniji od Honolulua do Mauija, prijavili su problem s motorom i pokušavali su da se vrate u Honolulu, navodi se u saopštenju Savezne uprave za vazduhoplovstvo (FAA).

profimedia0619273132-transer-boing-737.jpg
Foto: Profimedia / Eugene Tanner / AFP

"Izgubili smo motor broj 1 i dolazimo pravo na aerodrom", rekao je jedan od pilota kontroli letenja. "Trebaće nam vatrogasci. Postoji šansa da izgubimo i drugi motor, pregrejan je. Brzina nam je veoma mala".

Pilot je rekao da nisu prevozili opasan materijal i da imaju goriva za dva sata leta. Tražili su od kontrole da pozove Obalsku stražu, a zatim pitali da li im je neki aerodrom bliži od Honolulua.

Posle napete tišine, kontrolor je pitao da li je pilot još tu. Nije bilo odgovora.

"Izgleda da su se spustili na vodu", rekao je on.

Kasnije, spasilac iz helikoptera Obalske straže koji je poslat da traži pilote, rekao je kontroli vazdušnog saobraćaja: "Avion je u vodi... nalazimo se iznad krhotina".

Nekoliko minuta kasnije rekao je: "Imamo ih, dve osobe na vidiku u vodi".

Toranj je odgovorio: "U redu, znači imate obojicu, oba na vidiku?".

"Oba su na vidiku, da, gospodine!", odgovorili su spasioci.

Piloti, čiji identitet nije objavlje, prevezeni su u bolnicu. Zvaničnici Medicinskog centra "Kvins" su rekli da je 58-godišnjak u kritičnom stanju, javila je lokalna TV "Havaji njus nau".

Drugi pilot, pedesetogodišnjak, bio je u teškom stanju, s povredom glave i poderanima, izvestila je ta TV stanica.

Obalska straža izvestila je da je sledećeg jutra nadletela mesto pada kod Oahua da bi procenila zagađenje. Avion i gorivo su zasad pod vodom.

Savezna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) i Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (NTSA) će istražiti udes. To je 46-godišnji "boing 737-200", jedan od manje od 60 takvih vazduhoplova koji još lete širom sveta.

"Boing 737" je prvi put poleteo krajem 1960-ih i u kompanijama je najpopularniji model aviona koji se još proizvodi. "Boing" ih je isporučio više od 10.500 i ima porudžbina za još oko 4.000, gotovo sve za najnoviju verziju, "737 Maks".

Tokom godina bilo je nekoliko sletanja na vodu koja su ljudi preživeli, a najpoznatiji je slučaj sletanja aviona kompanije "US ervejs" (US Airways) 2009. godine na reku Hadson u Njujorku, što preživelo svih 155 ljudi.

Pad teretnog aviona u vodu pored piste u Gabonu 2011. godine su preživele sve četiri osobe u toj letelici.

U drugim sličnim slučajevima, neki putnici i posada su preživeli, a neki poginuli, uključujući oteti avion kompanije "Etiopian erlajns" (Ethiopian Airlines) koji je ostao bez goriva i srušio se u Indijski okean 1996. godine i raspao što je snimljeno kamerom s obale, avion Tunisa koji je 2005. godine sleteo na vodu kod Sicilije i jedan indonežanski avion koji je sleteo u reku tokom oluje 2002.

Kurir.rs / Beta, Foto: AP / Craig T. Kojima / Honolulu Star-Advertiser