KONTROVERZNA REKLAMA: Australijska reklama o važnosti vakcinacije izazvala žestoke kritike i uznemirila mnoge VIDEO
Za razliku od drugih zemalja koje su vakcinaciju pokušale da promovišu prizorima povratka u normalu, Australija se odlučila za taktiku zastraživanja.
Nova reklama australijske vlade o važnosti vakcinacije protiv kovida, na kojoj se vidi mlada žena kako se muči da udahne vazduh, uznemirila je mnoge i izazvala kritike da vlasti pokušavaju da zastraše ljude i tako ih nateraju na vakcinaciju.
Australijske vlasti emitovale su reklamu proteklog vikenda kako bi ukazali ljudima koliko je ozbiljna situacija sa koronom, naročito u Sidneju, i kako bi ih podstakli da se vakcinišu.
Glavni medicinski zvaničnik Pol Keli rekao je lokalnim medijima da su vlasti i želele da reklama - ispod koje ide tekst "Kovid može da pogodi svakoga. Ostanite kod kuće. Testirajte se. Zakažite vakcinaciju" - bude zastrašujuća kako bi se većina onih u Sidneju koji nisu vakcinisani, trga, shvatila da je situacija teška i vakcinisala.
"Ovo radimo samo zbog situacije u Sidneju i vrlo grafična reklama će biti emitovana smao u Sidneju", rekao je Keli. "Poruka je jasna: ostanite kod kuće, testirajte se i zakažite vakcinaciju", dodao je on.
Australijske vlasti su emitovale i drugu, blažu reklamu na kojoj se vide ljudi kako paradiraju sa flasterima koje su dobili posle vakcinacije, uz poruku "Naoružajte se protiv kovida 19".
Stručnjaci, međutim, upozoravaju da strašna reklama može da bude i kontraproduktivna.
Reklama se "veoma snažno oslanja na taktiku zastrašivanja i izazivanja straha", rekla je Gardijanu dr Džesika Kofman, istraživač Merdokovog dečjeg istraživačkog centra.
To bi moglo da izazove dodatno oklevanje kod ljudi koji se nisu vakcinisali i nepoverenje u vladu, naročito jer je u pitanju glumica pa bi mnogi mogli da dožive vakcinu kao manipulativnu.
"Videli smo da zastrašivanje kada je reč o kampanji vakcinacije može da ima suprotan efekat i kod ljudi izazove još veći strah od posledica vakcine", rekla je ona.
Kofman je navela i da je reklama pogrešna jer targetira mlade ljude koji još uvek nisu na redu za dobijanje vakcine. "Targetiraju mlade jer misle da su mladi ti koji krše pravila u Sitneju. Ali to je zamućeno porukom da ostanu kod kuće i, usput, zakažu vakcinaciju za koju još nisu stigli na red jer nema dovoljno vakcina", dodala je ona.
Korona se ponovo razbuktala u Australiji uprkos zatvaranjima, vakcinaciji i merama, što je izazvalo veliku zabrinutost vlasti i javnosti.
Stručnjaci podsećaju da je vakcina uz maske i distancu jedino oružje u borbi protiv korone.
Kurir.rs
"DANAS SU POKUŠALI DA SPREČE DA PENZIONERI U SRBIJI DOBIJU POVIŠICU U DECEMBRU" Vučić o opoziciji: Možete misliti kakva bi to katastrofa bila