Federalne vlasti u Sjedinjenim Državama reagovale posle 11 udesa, u kojima je jedna osoba poginula, a 17 povređeno

dfhdfhdfh.jpg
Foto: Promo

Američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na auto-putu pokrenula je istragu protiv kompanije "Tesla", tj. njenog autopilota, nakon serije udesa koji su doveli u pitanje sigurnost korišćenja ovih električnih automobila. U pitanju su sistemi za samoupravljanje koji su ugrađeni u više od 765.000 vozila ovog proizvođača od 2014. godine.

Serija saobraćajki

Prema zvaničnim podacima, ova vozila dok su bila na autopilotu imala su u SAD ukupno 11 udesa, u kojima je jedna osoba nastradala, dok je njih 17 povređeno. Prva nesreća je zabeležena u Kalver Sitiju u Kaliforniji 22. januara 2018. godine i tada je automobil, dok je bio na režimu samoupravljanja, udario u parkirani vatrogasni kamion. Veruje se da autopilot ima problema sa prepoznavanjem parkiranih vozila Hitne pomoći, ali i ostalih službi poput policije i vatrogasaca.

Loše vesti - Pad cena akcija

Nakon najave da će federalne vlasti pokrenuti istragu pale su cene akcija kompanije "Tesla" na berzi. Cene akcija su pale za 4,5 odsto na 685,20 dolara pre nego što su se neznatno oporavile. Inače, kompanija zapošljava 70.757 radnika, a njena vrednost je procenjena na 52,2 milijarde dolara. Kompanija je 2020. napravila ukupno 509.737 automobila.

Jedini smrtni slučaj dosad zabeležen je u decembru 2019, kada je nastradala Džena Monet u Indijani. Vozilo je bilo na autopilotu, ona je bila sa suprugom Derikom kada je automobil udario u parkirani kamion vatrogasne službe. Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na auto-putu istraživala je ukupno 31 saobraćajnu nezgodu u koju su bili umešani automobili na autopilotu. Od toga je u 25 udesa učestvovao električni automobil "tesla". U tim udesima je bilo deset smrtnih slučajeva, ali je samo jedan okarakterisan kao tehnička greška, odnosno problem sa autopilotom. U drugim saobraćajkama sa smrtnim ishodom značajnu ulogu je imao ljudski faktor, preneo je Dejli mejl.

Vanredni događaji

- Istraga će proceniti tehnologiju i metode koji se koriste za nadgledanje, pomaganje i sprovođenje upotrebe pomoćnog vozača u dinamičnom zadatku vožnje tokom rada autopilota. Istražiće se i brzina otkrivanja objekata i vanrednih događaja u sistemu autopilota, navodi se u saopštenju Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na auto-putu.

Kako radi autopilot

- Koristi kamere, ultrasonične senzore i radar za nadzor okoline vozila

- Te podatke obrađuje superkompjuter i prosleđuje ih autopilotu

- Autopilot može biti uključen samo kad je vozač za volanom

- Sistem nije moguće koristiti u uslovima smanjene vidljivosti

"Tesla" u uputstvu navodi da, čak i kada je vozilo na autopilotu, vozač mora da bude spreman da reaguje u svakom trenutku, jer nije moguće uključiti autopilot a da vozač bude za volanom.