TESLA OBORIO REKORD: Ušao u elitni klub kompanija od HILJADU MILIJARDI i ne namerava da stane
Tesla je upravo postala šesta kompanija u istoriji SAD koja vredi 1 bilion (hiljadu milijardi) dolara.
Akcije su u ponedeljak porasle za više od 12% i zatvorile se na oko 1.025 dolara, podstaknute dvema dobrim vestima: Herc (Hertz) je najavio rekordnu narudžbu od 100.000 Tesla za svoju flotu, a uticajni analitičar automobila iz Morgan Stanlija, Adam Džonas nedavno je podigao ciljnu cenu Tesle na 1.200 dolara po akciji.
Taj ogroman jednodnevni dobitak podigao je vrednost Tesle na nešto više od jedan bilion dolara. Ta tržišna kapitalizacija je manja od polovine Eplove (Apple), najvrednije kompanije na svetu sa 2,5 biliona dolara, i druge kompanije Majkrosoft (Microsoft), koja vredi 2,3 biliona dolara. Ostali članovi kluba od biliona dolara uključuju Gugl sa 1,8 biliona dolara, i Amazon sa 1,7 biliona dolara.
Tesla je druga kompanija koja je u kratkom roku prešla granicu od 1 bilion dolara. Do tog praga je stigla posle nešto više od 12 godina nakon inicijalne javne ponude 2010. godine. Samo je Fejsbuku trebalo kraće - nešto više od 9 godina od IPO-a, piše CNN.
Eplu je trebalo najduže, više od 37 godina nakon što je počeo da trguje 1980. godine, dok je Majkrosoftu trebalo nešto više od 33 godine. Amazonu je bila potrebna 21 godina, dok je Gugl dostigao cifru prvi put posle 15 godina. Nije neuobičajeno da kompanije koje dostignu referentnu vrednost od 1 bilion dolara skliznu ispod nje.
Uzbuđenje Vol Strita oko budućnosti električnih vozila je Tesli donelo tržišnu vrednost kompanije višu od 11 najvećih svetskih proizvođača automobila zajedno.
Primera radi, Tesla vredi više od tri puta više od Tojote, drugog najvrednijeg proizvođača automobila, koji ima tržišnu kapitalizaciju od oko 280 milijardi dolara.
Prošle godine Tesla je prodao samo 500.000 automobila širom sveta – što znači da je njegova trenutna tržišna vrednost jednaka otprilike 2 miliona dolara po prodatom vozilu.
Kompanija je ove godine već prodala 627.000 automobila, a cilj je da bude blizu milion prodaje za celu godinu. To bi i dalje predstavljalo procenu od više od milion dolara po vozilu, ali jasno je da se investitori ipak klade da će Tesla ostvariti svoj cilj od 50% ili više godišnjeg rasta prodaje u godinama koje dolaze.
Kurir.rs
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti