Japanski mašinovođa tuži svog poslodavca nakon što je dobio 56 jena (0,49 dolara; 0,36 funti) manju platu zbog kratkog kašnjenja u poznatom tačnom železničkom sistemu u zemlji.

Železnička kompanija JR Vest kaznila je muškarca nakon što je zabuna na poslu u junu 2020. prouzrokovala jednominutno kašnjenje u radu.

Tvrdilo se da tokom prekida nije obavljen nijedan rad.

Zaposleni traži 2,2 miliona jena (19.407 dolara; 14.347 funti) odštete za duševne bolove izazvane iskušenjem.

Prema japanskom sajtu Soranjuz24, neimenovani muškarac je trebalo da upravlja praznim vozom do stanice Okajama na jugu zemlje, ali je stigao na pogrešan peron dok je čekao da preuzme dužnost od prethodnog vozača.

Do trenutka kada je shvatio svoju grešku i pojurio na ispravan peron, transfer između dva mašinovođa je bio odložen za dva minuta, što je dovelo do kašnjenja od jednog minuta u polasku voza i kašnjenja od jednog minuta u skladištenju voza u depo.

Džej Ar Vest je prvobitno smanjio platu mašinovođi 85 jena (0,75 dolara; 0,55 dolara), ali je kasnije pristao da smanji kaznu na 56 jena nakon što je vozač odneo slučaj Inspekciji za standarde rada Okajama.

Međutim, zaposleni je odbio da prihvati smanjenje i tvrdi da kašnjenje nije izazvalo stvarne poremećaje u redu vožnje ili putnicima jer je voz tokom incidenta bio prazan.

Ali kompanija kaže da je primenila „princip bez posla, bez plate“, kao što bi to bilo u slučaju kasnog dolaska zaposlenog ili neobjašnjivog odsustva.

Vozač je u martu svoj slučaj odneo Okružnom sudu u Okajami, gde sada traži odštetu.

Japanski železnički sistem je poznat po svojoj pouzdanosti. 2017. železnička kompanija se izvinila nakon što je jedan od njenih vozova napustio stanicu 20 sekundi ranije.

A ako voz kasni više od pet minuta, putnicima se izdaje potvrda koju mogu koristiti kao izgovor za kašnjenje.

Kurir.rs/BBC