Norveška pošta emitovala je skupu reklamu koja opisuje homoseksualnu vezu Deda Mraza i muškarca po imenu Hari. LGBT ljubavna veza, koja se završava poljupcem, porelila je javnost.

Snimljena povodom 50. godišnjice od kada je Norveška dekriminalizovala homoseksualnost, reklama "Kada je Hari sreo Santu (Deda Mraza)" opisuje ljubavnu averu Norvežanina i Božić Bate.

Tokom godina, Deda Mraz dolazi u posetu Hariju i par se zaljubljuje. Reklama se završava strasnim poljupem dvojice muškaraca dok Posten, poštanska služba Norveške, preuzima posao Deda Mraza i donosi poklone deci za Novu godinu.

Aktivisti, borci za prava LGBT zajednice i drugi ocenili su da je reklama "snažna i dirljiva poruka inkluizije" i podsetnik da u Norveškoj već 50 godina "možemo da volimo koga želimo".

Bilo je i onih koji nisu bili toliko oduševljeni, "Seksualizacija Deda Mraza je pogrešna... nebitno da li je gej ili strejt. Reklama mi je jeziva i uznemirujuća", navela je jedna korisnica Tvitera.

Božić je žestoko osporavano bojno polje u tekućem kulturnom ratu, a Deda Mraz se svake godine ponovo osmišljava kako bi odgovarao određenim ciljevima, od njegovog klimatskog aktivizma do međurasnog gej braka.

Deda Mraz nije jedina praznična tradicija koja se menja kako bi bila politički korektna i više "vouk". Popularne božićne pesme su kritikovane zbog navodno seksističkih tekstova, a verski koreni praznične sezone opisani su kao proslava "hrišćanske privilegije“.

Kurir.rs