KOLIKO UKRAJINCIMA ZNAČE POLJSKI MIGOVI? Zna se i ko je pritisnuo vladu u Varšavi! Ostale članice NATO oklevaju, evo zašto!
Na potez Poljske da isporuči svoje MiG-29 u američku vazdušnu bazu u nemačkoj, a u očekivanju da ih Alijansa dostavi Ukrajini, uticali su intenzivni pregovori između poljske vlade i britanskog premijera Borisa Džonsona.
Džonson je posebno pokrenuo pitanje aviona za Ukrajince sa poljskim premijerom Mateušom Moravjeckim tokom njihovog sastanka u Londonu.
Poljska, kao i Slovačka i Bugarska, do sada su oklevale da ispoštuju zahteve ukrajinskih vlasti, posebno predsednika Volodimira Zelenskog, da im isporuče avione. Štaviše, tu mogućnost su više puta javno odbacivali, verovatno iz straha od ruske reakcije koja bi mogla da donira donaciju borbenih aviona Ukrajini, u vreme kada Rusija još nema punu vazdušnu nadmoć u ratu, kao otvoreno agresivni čin, piše Gardijan.
MiG-29 ove tri članice NATO-a datiraju uglavnom (ili potpuno) iz sovjetskih vremena, ali su još uvek donekle modernizovani (barem oni poljskog ratnog vazduhoplovstva).
Ukoliko poljski MiG-ovi ipak stignu do ukrajinskih pilota, pretpostavlja se da bi mogli da lete na njima bez dodatne obuke, iako se radi o avionima koji se verovatno donekle razlikuju od ukrajinskih MiG-ova 29.
U svakom slučaju, za ukrajinsko ratno vazduhoplovstvo, koje je do sada sigurno pretrpelo znatne gubitke (aviona i pilota), ovo bi bila velika pomoć i dalji podsticaj da se osujeti totalna prevlast ruskog ratnog vazduhoplovstva nad nebom Ukrajine.
Pre ruske invazije, ukrajinsko ratno vazduhoplovstvo imalo je na raspolaganju oko stotinu borbenih aviona (37 lovaca MiG-29, 32 lovca Suhoj Su-27, 12 bombardera Su-24 i 17 jurišnih aviona Su-25, prema podacima Svetskog vazduhoplovstva ).
Kurir.rs/Jutarnji
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana