VAŠINGTON POST OTKRIVA: Meta vodi prljavu kampanju protiv TikToka?
Izvršni direktor jedne političke konsultantske kompanije odgovorio je na izveštaj u kom se navodi da je kompanija Meta platila njegovoj kompaniji da "potkopa" TikTok.
Interne e-poruke, u koje je navodno imao uvid Vašington post, navodno su sugerisale kampanju kompanije Targeted Victory kojoj je cilj da prikaže TikTok "kao opasnost za američku decu".
Zak Mofat, šef navedene kompanije, putem Tvitera je rekao da je izveštaj Vašington pšosta pogrešno okarakterisao njihov rad i da su ključne tačke jednostavno lažne.
BBC se obratio Meti za komentar i dobio odgovor od portparola te kompanije.
Verujemo da bi sve platforme, uključujući TikTok, trebalo da se suoče sa nivoom provere u skladu as njihovim rastućim uspehom, odgovor je koji je dao portparol Mete.
Sumnjive priče koje su zapravo nastale na Fejsbuku?
Ta prljava kampanja navodno je uključivala postavljanje mišljenja i pisama uredniku u američkim regionalnim informativnim kućama promovišući sumnjive priče o navodnim TikTok trendovima, koji su zapravo nastali na Fejsbuku, piše Vašington post.
Ni jedno mišljenje ili pismo uredniku nije otkrilo da ih je forsirala grupa koju finansira Meta, dodaje navedeni ugledni američki list.
U odgovoru na njihov članak, Mofat je putem Tvitera poručio da je sve laž.
Priča zaključuje da reči koje su pisane uredniku nisu bile autorove, niti da su znali za Metinu umešanost. To je laž. Oni će to potvrditi, napisao je.
U internim e-porukama, tvrdi list, Targeted Victory je pozvao svoje partnere da objave priče u lokalnim medijima koje povezuju TikTok s opasnim trendovima.
San bi bio da se dobiju priče s naslovima poput Od plesa do opasnosti: kako je TikTok postao najštetniji društveni medijski prostor za decu, navodno je napisao jedan član osoblja Targeted Victorya u e-poruci u koju je navodno imao uvid Vašington post.
Opasni TikTok izazovi
List navodi da je Targeted Victory podstakao operativce da pojačaju izveštaje o opasnim trendovima povezanim s TikTokom.
To je uključivalo navodni izazov Devious Licks, koji je postakao štetu na školskoj imovini, i izveštaje o izazovu Slap a Teacher, za koji je istraga potrala Insajder pokazala da zapravo ne postoji.
Međutim, novinarske istrage, navodi Post, sugerišu da su priče o oba izazova počele da se šire na Fejsbuku.
Nakon objave, Randi Veingarten, predsednik Američke federacije učitelja, velikog američkog sindikata nastavnika, optužio je Fejsbuk za raspirivanje plamena Devious Licks i zastrašivanje učitelja, učenika i roditelja širom SAD kao rezultat toga.
Reagovao je i TikTok.
Duboko smo zabrinuti da bi raspirivanje izveštaja lokalnih medija o navodnim trendovima koji nisu pronađeni na platformi moglo da prouzrokuje stvarnu štetu u svetu, poručili su u odgovoru za BBC.
Odgovarajući na članak, tehnološki novinar Kejsi Njutn napisao je u svom biltenu Platformer da je efekat prevazišao neprijatnosti, ali je rizikovao da inspiriše ljude da izvrše navodne izazove.
Kurir.rs/BBC
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore