ERNST I JANG: Kineska prekogranična e-trgovina dobija zamah rasta i jača potrošnju
Kineska prekogranična e-trgovina dobila je zamah usred epidemije
kovida-19, pružajući šire tržišne mogućnosti i podstičući rast
domaće potrošnje.
Obim tržišta prekogranične e-trgovine u Kini premašio je 14,6
biliona juana (oko 2,25 biliona američkih dolara) 2021. godine,
čime je složena godišnja stopa rasta tržišta od oko 18 odsto u
proteklih pet godina, navodi se u izveštaju koji je objavila globalna
konsultantska kompanija „EY“.
„Kinesko tržište prekogranične e-trgovine ostalo je na putu brzog
rasta od 2015. godine“, navodi se u izveštaju, zahvaljujući politici
podrške zemlje.
Kina je počela da uspostavlja pilot zone prekogranične e-trgovine
još 2015. godine u Hangdžouu u Džeđijangu, kako bi isprobala
novi poslovni oblik i digitalizovala svoje trgovinske kanale.
Kina je u februaru objavila svoju šestu tranšu od 27 pilot zona
prekogranične e-trgovine, čime je ukupan broj tih zona porastao na
132.
Kineski uvoz i izvoz prekogranične e-trgovine porastao je za 15
odsto na godišnjem nivou, na 1,98 biliona juana u 2021. U prvom
kvartalu ove godine, obim prekogranične e-trgovine dostigao je
434,5 milijardi juana, saopštilo je Ministarstvo trgovine.
Prekogranična e-trgovina je takođe ublažila pandemiju, pošto je
veći broj potrošača prešao na internet kupovinu kako bi izbegli
kontakt licem u lice, navodi se u izveštaju kompanije „EY“.
Kineske potrošačke aktivnosti oslabile su u martu jer je ponovno
javljanje kovida-19 omelo ugostiteljske i putničke aktivnosti.
Međutim, onlajn prodaja je bila dobra, jer je porasla za 6,6 odsto
na godišnjem nivou i dostigla oko 3,01 bilion juana u periodu
januar-mart.
Izveštaj, koji je objavio “iiMedia Research”, o uvozu prekogranične
e-trgovine za 2020-2021. pokazao je da je 67,1 odsto ispitanika reklo da su kupili proizvode na platformama za prekograničnu e-
trgovinu.
Sa daljim otvaranjem Kine, poboljšanjem sistema prekogranične e-
trgovine i povećavanjem prihoda ljudi, potražnja stanovnika za
uvezenom robom će nastaviti da raste i dovesti do daljeg rasta
potrošnje, navodi “iiMedia Research”.
Kurir.rs/Kineski radio internacional
"PONOSAN NA ČINJENICU DA U PREMIJERU ORBANU IMAMO ISKRENOG PRIJATELJA" Predsednik Vučić se oglasio iz Budimpešte posle sastanka s mađarskim premijerom (foto)