Kineska industrija logistike i cirkulacije teretnog transporta zabeleži stabilan napredak sa ključnim pokazateljima i pokazuje znake oporavka usred kontinuiranih napora stabilizacije industrijskih lanaca snabdevanja.

Kina je napravila poboljšanje u otklanjanju začepljenja i ujednačavanju logistike zahvaljujući kombinovanim naporima različitih lokaliteta i vladinih organa, rekao je juče zamenik ministra saobraćaja Džao Čungdžiu na konferenciji za novinare.

Ključni logistički indikatori kao putevi, železnice i luke su zabeležili stabilan rast, rekao je Džao, i naveo da je broj kamiona na brzim putevima u petak dostigao 7,48 miliona, što je 18,3 odsto više u odnosu na isti dan 2019.

U prvoj polovini ove godine se očekuje povećanje kineskog obima tereta železnicom i vodom za 20 odsto i 15 odsto od 2019. godine, rekao je Džao.

Glavna transportna čvorišta takođe ubrzavaju tempo obnavljanja proizvodnje, sa dnevnim prosečnim protokom kontejnera u šangajskoj luci od 125.800 produžnih jedinica za prenos ovog meseca, oporavljajući se više od 95 odsto nivoa iz 2021.

Dok je ponovna pojava epidemije kovida-19 povećala pritisak na transportnu industriju i lanac snabdevanja, Kina je pojačala mere da dodatno obezbedi nesmetan tok logistike i cirkulacije teretnog transporta.

Kina je pojačala nadzor nad prekomernim političkim merama koje su preduzele lokalne vlasti u odnosu na logistiku, primetio je Džao.

Napomenuvši da su mnogi regioni u Kini doživeli obilne kiše i poplave koje su uništile saobraćajnu infrastrukturu, Džao je rekao da će mere u vezi sa saobraćajem biti uvedene kako bi se održala prevencija katastrofa.

Nakon ulaska u sezonu poplava, Kina je odobrila 102 miliona juana (oko 15 miliona američkih dolara) za podrške hitnim popravkama autoputeva u regionima pogođenim poplavama, uključujući provincije Guangdung, Guangsi, Džijangsi i Hunan.

Kurir.rs/Kineski radio internacional