Saga zvana Severodonjeck i dalje nije okončana iako je grad u ruskim rukama. Sada je isplivao i snimak kako su se zapravo Ukrajinci povukli iz grada dok su Rusi i Čečeni nadirali ka njima u pratnji Kozaka na tenkovima T-64BV.

Ukrajinska vojska po svaku cenu želela je da izvuče iz Severodonjcka svakog borca koga su mogli. Prevozna sredstva se nisu birala, pa tako pošto su svi mostovi preko reke Severski Donjeck bili porušeni -četiri komada dok su se izvlačili iz Lisičanska korištena su amfibijska vozila PTS-2.

Oni što nisu uspeli da se domognu amfibije, koristili su gumene čamce. Ukrajinska vojska je povezala obe obale reke kanapom, au vodu su postavljeni gumeni čamci koji su prebacivali preživele ukrajinske vojnike preko reke ka lisičansku koji je posle par dana u munjevitom prodoru zauzeti.

PTS-M Guseničarski amfibijski transporter srednji (“Плавающий транспортёр средний”), razvijen u Sovjetskom Savezu u gradu Krmenčuku, nedavno napadnut krstarećim raketama H-22. U svojetskoj vojsci obeležen je bio kao "Objekt 65. U operativnu upotrebu sovjetske vojske ušao je 1961 nastao kao kombinacija artiljerijskog vučnog vozila ATS-59G i tenka T-54. Od ATS-59G iskoristio je transportni deo i pogon, a delom i tertne rampe za utovar BAV-A/ZiL-485A. Vozilo PTS je 1965. modifikovano na verziju PTS-M, kojoj je dizel motor A-712P zamenio je četvorotaktni Dizel motor V54P. Proizvodnja vozila je iz Kremnčuka prebačena u Lugansk u “Луганский тепловозостроительный завод”. Prva modifikovana vozila u operativnu upotrebu sovjetske vojske ušla su 1973. Ovaj put vozilo je postavljeno na podvozje tenka T-64.

PTS-M ima kutijast otvoren vodonepropusni trup, sa šest točkova na bočnim stranama i ima zadnju utovarnu rampu. Posada sedi nared, ostavljajući zadnji deo PTS-a slobodnim za utovar vozila u PTS-M preko utovarne rampe. Da bi se ovo omogućilo, motor je smešten ispod poda. Pogon u vodi se vrši pomoću dva propelera koji su smešteni u tunelima kako bi se zaštitili od oštećenja .

Kurir.rs/A.M.