BAJDENOVA POSETA IZRAELU: U pratnji Er Fors 1 i leteće komandno mesto E-4B za nuklearni rat!
Predsednik SAd Džo Bajden danas započinje svoju bliskoistočnu turu posetom Izraelu i Saudijskoj Arabiji dvema zemljama koje se pored Jordana smatraju najbližim američkim saveznicama.
Planirano je da Bajden u petak otputuje u Rijad i pomogne da dve zemlje Izrael i Saudijska Arabija normalizuju odnose po prvi put od postojanja Izraela kao države maja 1948. godine.
Navodno Bajden će sa izraelskim zvaničnicima razgovarati i o temi iranskog nuklearnog programa.
Dok Bajden leti preko Atalntika i Mediterana ka Izraelu i aerodromu David Ben Gurion kod Tel Aviva vazduhoplovni entuijasti primetili su da sa Air force One, putuje još jedan avion. Ni manje ni više nego E-4B koji je zapravo leteće komandno mesto američkog predsednika u slučaju nuklearnog rata.
U medijima ovaj avion zovu i avion za sudnji dan.
Inače poseta dolazi u trenutku kritičnih odnosa SAD i Rusije i učestalih pretnji atomskim ratom na obe strane. Više kroz medije, nego u realnosti što je slučaj.
Bilo kako bilo ovo je veoma zanimljiv detalj koja letelica se nalazi u pratnji američkog predsednika. Inače ovo govori dovoljno o tome koliko je situacija u svetu veoma napeta.
E-4B NAOC (National Airborne Operations Center) ke leteće komandno mesto američkog predsednika u slučaju nuklearnog rata. Avion je zasnovan na putničkom avionu Boing 747. Ukupno su izrađena četiri aviona koji nose vojnu oznaku VC-25A. Pomenute letelice nalaze se u 55. puku u avio bazi Offut u Nebraski.
Namena ovog aviona je da u slučaju razaranja sistema komandovanja na kopnu nuklaernim udarom vojno i političko rukovodstvo pređe u njih i nastavi komandovanje. Koriste ga kako predsednik SAD, tako i ministar odbrane, načelnik zdruđenog generalštana, komandanti vidova i rodova vojske SAD.
Neki ove letelice zovu i mašinama Apokalipse, koje mogu uz dodtno punjeje u vazduhu da ostanu do sedam dana, kao i da je oprema ukrcana na njega zaštićena od razornih dejstava nuklearne eksplozije i da svaki može da primi do sto ljudi.
Jedan od četiri E-4B navodno je uvek spreman da poleti u roku od samo nekoliko minuta.
Unutrašnjost letelice sastoji se od tri nivoa i može da primi 112 putnika. Gornji nivo je upravljački, srednji se sastoji od konferencijske dvorane, dvorane za projekcije, kabineta operacionog tima i prostorije za odmor. Centralni ima sobu za sastanke i kancelariju za kontrolu komunikaciju i hodnik, dok je donji nivo rezervisan za sigurnosne uređaje, dodatnu i posebnu opremu za potencijalnu neželjenu opasnost.
Letelica je opremljena sa ECM sistemima za elektronske protivmere; ECCM sistemima za elektronske protiv-protivmere i ESM sistemima za elektronsku podršku. Trup letelice premazan je specijalnom zaštitom protiv radijacije.
Interesantno je da se i ova letelica često spominje u mnogim teorijama zavere i omiljena je tema američkih pristalica jer postoje neutemljene tvrdnje da je upravo u ovom avionu bio smešten komandni centar za koordinisanje napada trerorističkih napada 11. septembra na Njujork i Vašingotn.
Taktičko tehnički podaci za E-4B
Tip: leteći komandni centar
Posada : do 114 ljudi
Motori: 4x turboventilatorski General Electric CF6-50E2 sa po 23.800kg potiska
Raspon krila: 59,7m
Dimenzije: Trup: 70,5m, Visina: 19,3m
Maksimalna težina pri poletanju 360.000 kg
Maksimalna brzina 900 km/h
Plafon leta više od 9.000 m
Maksimalno zadržavanje u vazduhu do 12 sati
Kurir.rs/A.M./Paluba info
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega