Dvojica železničara spasila su Krimski most od mnogo većeg uništenja nakon napada 8. oktobra, pošto su u prvim minutima nakon eksplozije uspeli da otkače zapaljene vagone-cisterne odvuku lokomotivu, navodi portal Polit navigator.

Rano ujutru 8. oktobra inženjer Jurij Kvašnjin i pomoćnik vozača Viktor Prošin krenuli su na redovnu vožnju u 05.40, teretnim vozom sa stanice Taman-Putnička, dok se eksplozija se dogodila 25 minuta kasnije.

- Bilo je to obično radno putovanje, ništa nije na slutilo nevolje. Kada smo se dovezli do lukova Krimskog mosta, čuli smo pucanje sa eksplozijom, u početku nismo baš razumeli šta se dogodilo, a naša dizel lokomotiva je već "skočila", priseća se Jurij Kvašnjin.

U istom trenutku na mostu je nestalo struje, bio je veliki mrak, situaciju je pogoršao i jak vetar. Nadmorska visina bila je oko 30 metara, a zapaljeni rezervoari sa gorivom su mogli svakog trenutka da odlete u vazduh. U prvim trenucima nakon snažne eksplozije železničari su bili u šoku, ali su se ubrzo pribrali počeli da deluju.

Jurij je ostao da kontroliše instrumente u kokpitu, dok je Viktor krenuo da proceni štetu. Kada je postalo jasno da postoji šansa da se spasi deo voza, prijavio je to kolegi. Bilo je važno ne samo povući deo kompozicije koji nije oštećen, već i zakočiti zapaljene vagone-cisterne kako se ne bi otkotrljali sa mosta.

- Pritrčao sam što bliže vatri, osigurao 34 vagona sa šest kočnica. Morao sam da trčim nekoliko puta. Sve je trajalo 10 minuta, ali bilo je zaista strašno “, priseća se Prošin.

w-57977462.jpg
Foto: EPA/STRINGER 

Njihova ekipa je uspela da otkači 25 neoštećenih vagona i doveze ih u stanicu Kerč. U vozu je bilo ukupno 59 vagona.

Podsetimo, ruske vlasti su eksploziju kamiona na Krimskom mostu 8. oktobra klasifikovale kao teroristički napad. Kako je navela FSB Rusije, organizovali su ga šef vojne obaveštajne službe Ukrajine Kiril Budanov, kao i zaposleni i agenti Ministarstva odbrane Ukrajine. Kasnije se saznalo da je u napadu učestvovalo 12 osoba . U eksploziji na mostu poginule su četiri osobe. Kako su policajci saznali, eksplozivna naprava je bila sakrivena unutar kamiona u rolnama sa građevinskom plastičnom folijom.

Oba železničara su stanovnici Kerča. Obojica rade na Krimskoj železnici više od 15 godina. Kvašnjin je karijeru započeo kao električar, 2004. godine dobio je sertifikat pomoćnika mašinovođe dizel lokomotive, a 2019. postao je mašinovođa.

Prošin se pridružio železnici 2006. godine. Krenuo je stopama svog oca, koji je ceo život radio kao mašinist.

*Sve informacije o sukobu u Ukrajini na portalu Kurir.rs prenete su iz izvora koji su se do sada pokazali prilično relevantnim, i koje u skladu sa okolnostima i dužnom novinarskom pažnjom dodatno proveravamo. Ipak, kako je u toku i pravi medijski i propagandni rat, redakcija Kurira moli čitaoce da nam skrenu pažnju na eventualne dezinformacije i lažne vesti, kako bismo pravovremeno reagovali i ispravili eventualne greške. Informacije slati na mejl redakcija@kurir-info.rs

(Kurir.rs/Polit navigator/crimea.kp.ru)