FLOTA SENKI: Rusi ove godine tajno nabavili 100 tankera kao odgovor na sankcije
Rusij je ove godine tajno nabavila 100 tankera kao odgovor na naftne sankcije koje je Zapad uveo Moskvi, objavio je Fajnenšel tajms, pozivajući se na izvore i analitičare iz brodarske industrije, prenosi Index.hr.
Moskva, koja se u velikoj meri oslanja na suve tankere za transport svoje sirove nafte, procenjuje se da je nabavila više od 100 tankera direktnim ili indirektnim kupovinama. Energetski konsultanti kompanije Ristad kažu da je Rusija ove godine nabavila 103 tankera, delom kroz direktnu kupovinu, a delom kroz preraspodelu brodova koje koriste Iran i Venecuela, dve zemlje koje su takođe pod zapadnim sankcijama
"Flota senki"
Želja Kremlja da organizuje ono što industrija transporta nafte naziva „ruskom flotom u senci“ pokušaj je da se zaobiđu nova međunarodna ograničenja na rusku naftu. Oni uključuju zabranu EU na uvoz ruske nafte koja stupa na snagu u ponedeljak, ali i novo globalno ograničenje cene ruskog gasa od 60 dolara po barelu, koje je EU podržala u petak i deo je šire inicijative G7. grupa, koja okuplja najmoćnije ekonomije sveta.
Trgovci su za FT rekli da će ruska "flota u senci" smanjiti uticaj takvih mera, ali ga neće u potpunosti eliminisati. Kaznene mere EU i G7 imaju za cilj da odseku Moskvu od globalne flote tankera, jer je osiguravajućim kompanijama kao što je Lloid's iz Londona zabranjeno da osiguravaju tankere koji prevoze rusku naftu, bez obzira na odredište, osim ako se ne prodaje po šemi ograničenih cena.
Međutim, Rusija je pre izvesnog vremena već rekla da neće prodavati naftu nijednoj zemlji koja primenjuje ograničenje cena, što znači da bi mogla da odbije da prodaje naftu pod uslovima koje postavlja Zapad. Umesto toga, planira da koristi svoju novu flotu za snabdevanje naftom u zemlje poput Indije, Kine i Turske, koje su postale veliki kupci ruske nafte pošto Evropa smanjuje uvoz.
„Veliki broj ovih tankera pojavio se u Rusiji“
Reč je o brodovima starim između 12 i 15 godina, za koje se očekivalo da će u narednim godinama završiti u brodogradilištu, rekao je za FT Anop Sing, šef londonske brodarske kompanije Braemar. "To su kupci sa kojima mi, kao neko ko se dugo bavi ovim poslom, nismo upoznati. Uvereni smo da je većina ovih brodova kupljena za potrebe Rusije", dodao je on.
„Broj tankera koji su Rusiji potrebni da transportuje svu svoju naftu je ogroman“, rekao je Kreg Kenedi, stručnjak za rusku naftu u Dejvis centru Univerziteta Harvard. „Videli smo veliki broj prodaja neimenovanim kupcima poslednjih meseci, a poslednjih nedelja se veliki broj ovih tankera pojavio u Rusiji da prevezu svoj prvi teret sirove nafte“, dodao je on.
Podsetimo, grupa zemalja G7 i Australija saopštile su juče da su se dogovorile o ograničenju cene ruske nafte na 60 dolara po barelu nakon što su članice Evropske unije savladale otpor Poljske i ranije postigle politički dogovor. istog dana.
(Kurir.rs/Index.hr)
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore