Devet reči naredbe (na grčkom jeziku) koju je šef stanice Larisa dao mašinovođi putničkog voza Interciti 62, čini se, bile su one koje su se pokazale kobnim u fatalnom sudaru voza koji se dogodio u utorak nešto posle 23 sata, piše Protothema.

"LAR 62 - Prolazite kroz crveno svetlo na izlazu do ulaza u Nei Pori " bilo je naređenje koje je šef stanice u Larisi dao mašinovođi voza 62 jer je Nei Pori sledeća stanica posle one u Larisi.

"S obzirom na to da se incident dogodio na otprilike 25 km od železničke stanice i mesta promene koloseka, da je šef stanice shvatio da se voz kreće unazad, naredio bi da oba voza zaustave pre nego što se 'blizu' svakom od njih. drugo u drugom“ dodali su izvori za grčku Prototemu.

Ono što su oni izjavili, jeste da šef stanice, koji je uhapšen u sredu u podne, nije shvatio da je dao pogrešnu komandu i poslao je putnički voz na „silaznu” liniju za Atinu na kojoj se već kretao teretni voz 63503, piše Protothema.

Isti izvori su, međutim, pojasnili da deo odgovornosti - očigledno manji - snose obojica mašinovođa jer su u obavezi da komuniciraju jedan sa drugim, a takođe i sa Hellenic Train-om jer vozovi imaju GPS.

OVIH DEVET REČI DOVELO JE DO NEZAPAMĆENE TRAGEDIJE U GRČKOJ: Otkrivena kobna naredba koja je prethodila sudaru vozova (FOTO) Autor: AP/George Kidonas

Optužen za ubistvo iz nehata

Ubrzo nakon hapšenja šefa stanice Larisa, saznalo se da je on krivac za nesreću i da je optužen, između ostalih, za ubistvo iz nehata (član 302 KZ), nanošenje telesne povrede iz nehata (314 KZ) i opasno ometanje prevoza vozila (291 KZ).

Podsetimo, najmanje 42 osobe su poginule, a više od 130 je povređeno kada se putnički voz sa više od 350 ljudi sudario sa teretnim vozom, nešto pre ponoći, u Tempiju, u centralnoj Grčkoj, u blizini grada Larise, saopštila je grčka vatrogasna služba.

Šef stanice je na ovom radnom mestu mesec dana

U vezi sa glasinama da je šef stanice bio neiskusan, nadležni izvori OSE pojašnjavaju da on ima 56 godina, da je dugogodišnji zaposleni u organizaciji i da je dužnost preuzeo nakon godinu dana obuke i sertifikacije zajedno sa oko 100 drugih kolega koje su prošle istu proceduru.

Kako navode nadležni izvori, obuku, ispite i sertifikaciju šefova stanica sprovodi OSE, koji je upravnik železničke infrastrukture i odgovoran je za mrežu i upravljanje saobraćajem vozova. Što se tiče Hellenic Train-a, napominje se da je Železnička kompanija koja upravlja skoro svim železničkim pravcima u zemlji, odgovorna za opsluživanje putničke javnosti i ima mašinovođe kao svoje osoblje.

Mašinovođe, međutim, obučava OSE, a njihovo ispitivanje i sertifikaciju vrši RAS, Regulatorni organ za železnicu koji je odgovoran za regulisanje i obezbeđivanje pravilnog rada železničkog tržišta.

(Kurir.rs/Protothema)