OVIH DEVET REČI DOVELO JE DO NEZAPAMĆENE TRAGEDIJE U GRČKOJ: Otkrivena kobna naredba koja je prethodila sudaru vozova (FOTO)
Devet reči naredbe (na grčkom jeziku) koju je šef stanice Larisa dao mašinovođi putničkog voza Interciti 62, čini se, bile su one koje su se pokazale kobnim u fatalnom sudaru voza koji se dogodio u utorak nešto posle 23 sata, piše Protothema.
"LAR 62 - Prolazite kroz crveno svetlo na izlazu do ulaza u Nei Pori " bilo je naređenje koje je šef stanice u Larisi dao mašinovođi voza 62 jer je Nei Pori sledeća stanica posle one u Larisi.
"S obzirom na to da se incident dogodio na otprilike 25 km od železničke stanice i mesta promene koloseka, da je šef stanice shvatio da se voz kreće unazad, naredio bi da oba voza zaustave pre nego što se 'blizu' svakom od njih. drugo u drugom“ dodali su izvori za grčku Prototemu.
Ono što su oni izjavili, jeste da šef stanice, koji je uhapšen u sredu u podne, nije shvatio da je dao pogrešnu komandu i poslao je putnički voz na „silaznu” liniju za Atinu na kojoj se već kretao teretni voz 63503, piše Protothema.
Isti izvori su, međutim, pojasnili da deo odgovornosti - očigledno manji - snose obojica mašinovođa jer su u obavezi da komuniciraju jedan sa drugim, a takođe i sa Hellenic Train-om jer vozovi imaju GPS.
Optužen za ubistvo iz nehata
Ubrzo nakon hapšenja šefa stanice Larisa, saznalo se da je on krivac za nesreću i da je optužen, između ostalih, za ubistvo iz nehata (član 302 KZ), nanošenje telesne povrede iz nehata (314 KZ) i opasno ometanje prevoza vozila (291 KZ).
Podsetimo, najmanje 42 osobe su poginule, a više od 130 je povređeno kada se putnički voz sa više od 350 ljudi sudario sa teretnim vozom, nešto pre ponoći, u Tempiju, u centralnoj Grčkoj, u blizini grada Larise, saopštila je grčka vatrogasna služba.
Šef stanice je na ovom radnom mestu mesec dana
U vezi sa glasinama da je šef stanice bio neiskusan, nadležni izvori OSE pojašnjavaju da on ima 56 godina, da je dugogodišnji zaposleni u organizaciji i da je dužnost preuzeo nakon godinu dana obuke i sertifikacije zajedno sa oko 100 drugih kolega koje su prošle istu proceduru.
Kako navode nadležni izvori, obuku, ispite i sertifikaciju šefova stanica sprovodi OSE, koji je upravnik železničke infrastrukture i odgovoran je za mrežu i upravljanje saobraćajem vozova. Što se tiče Hellenic Train-a, napominje se da je Železnička kompanija koja upravlja skoro svim železničkim pravcima u zemlji, odgovorna za opsluživanje putničke javnosti i ima mašinovođe kao svoje osoblje.
Mašinovođe, međutim, obučava OSE, a njihovo ispitivanje i sertifikaciju vrši RAS, Regulatorni organ za železnicu koji je odgovoran za regulisanje i obezbeđivanje pravilnog rada železničkog tržišta.
(Kurir.rs/Protothema)
VUČIĆ SE OBRATIO JAVNOSTI NAKON NESREĆE U NOVOM SADU: Srbiju je zadesila velika tragedija, zahtevam političku i krivičnu odgovornost da se više nikada ne ponovi