Dva dana nakon kobnog sudara dva voza u Grčkoj u kome je poginulo najmanje 57 ljudi, u četvrtak na videlo izlaze veliki nedostaci i zastarelost mreže, a sindikati su i pre nesreće uputili više upozorenja.

Predstavnici sindikata su pre tačno tri nedelje upozorili na teško stanje u železničkom saobraćaju.

Kada se nesreća dogodi odgovorni će da liju krokodilske suze – upozorili su, kritikujući „velik nedostatak osoblja“. Ujedno su upozorili na „nedostatak mera zaštite na radnom mestu što se tiče bezbednosti rada i prometa vozova“.

Policija je objavila da je u frontalnom sudaru poginulo najmanje 57 ljudi, dok se najmanje 56 ljudi smatra nestalima.

Stručnjaci i mediji su nakon nesreće kritikovali „nedostatak elektroničkih sistema“ i nedostatak osoblja dok je šef stanice, osumnjičen za nesreću, priznao na sudu da je pogrešio.

Mediji, pa tako i javna televizija ERT, isticali su njegov nedostatak iskustva jer je, po njihovim informacijama, imenovan na tu dužnost pre samo 40 dana, a ranije je radio u ministarstvu prosvete. Pre stupanja na novo radno mesto završio je tromesečni kurs.

Sama vlada je u četvrtak priznala da je železnički sektor „hronično bolestan“.

Vlada je priznala „kašnjenje“ u modernizaciji željznice u Grčkoj, gde građani radije putuju autobusom, automobilom i brodom.

„Odgovornost moraju preuzeti svi koji su upravljali modernizacijom mreže“, rekao je za AFP stručnjak Konstantinos Hasiotis.

Dnevni list Ta Nea piše da je Evropska komisija pre petnaestak dana prijavila Grčku Evropskom sudu pravde (ECJ) zbog neispunjavanja obaveza koje proističu iz direktive o železničkoj infrastrukturi.

Kurir.rs/Nova