Tri lovca su oborena u roku od nekoliko sati. Reč je o dva lovca MiG-29 Fulcrum i jednom Su-25 Frogfoot.

Tri aviona su deo ukrajinske borbene avijacije. Lovci su oboreni raketama zemlja-vazduh (SAMS) ruskih protivvazdušnih sistema.

Rusko Ministarstvo odbrane nije saopštilo koji protivvazdušni sistem je oborio tri ukrajinska lovca. Ali potvrđuje da su dva MiG-a 29 oborena „u blizini naselja Uljanovka u Donjeckoj Narodnoj Republici i Miroljubovka u Hersonskoj oblasti“.

Treći lovac, Su-25, oboren je u blizini sela Veletenskoe u Hersonskoj oblasti.

Poslednjih nedelja, Ruska Federacija je pojačala i raketne napade na ukrajinske ciljeve i vazdušne napade na kopnene i vazdušne ciljeve. Podsećamo da je oko 21.-22. aprila Ministarstvo odbrane Rusije objavilo obaranje ukupno četiri lovca u roku od sedam dana. Tada su takođe oborena dva MiG-a 29, kao i dva MiG-a 25. MiG-ovi su oboreni 19. aprila u oblastima Novoukrajinke i Sergevke, dok su Su-25 oboreni oko Dolgenkojea (Harkovska oblast) i Ugljedara u DNR.

Ranije u januaru je objavljeno da su ruske vazdušno-kosmičke snage (VKS) oborile pet borbenih aviona za samo jedan dan. Tada se radilo o Su-24, Su-27, MiG-29 i dva Su-25

Danas oboreni ukrajinski borbeni avioni jasno su ušli u domet ruske PVO raspoređene duž linije fronta i tačnije štiteći pomenute regione. To najverovatnije znači da su bili u patrolnim misijama u regionu, ili su poslani u misiju napada. Međutim, četiri aviona oborena u aprilu ruski lovci su „uhvatili“ u vazduhu i oborili ih raketama vazduh-vazduh.

vojska.jpg
Printscreen YouTube 

Kijev bi trebalo da zabrinjava činjenica da su današnji oboreni avioni dozvolili da ih presretne ruska PVO. Naravno, Rusija ima puno mogućnosti da presretne ove avione. Međutim, BulgarianMilitary.com je više puta izveštavao da saveznici Ukrajine sprovode izviđanje i nadzor koristeći avione za rano upozoravanje, dronove, pa čak i F-35.

S tim u vezi, kada bi ruska PVO uključila svoje radare, odmah bi naznačila geolokaciju mesta gde se nalazi PVO. tj. saveznici bi lako preneli podatke ukrajinskom vazduhoplovstvu.

Ovo postavlja pitanje da li su današnji oboreni avioni napadnuti sistemima S-300. Rusija ima mnogo više modernizovanih S-300 od Ukrajine sa mnogo boljim mogućnostima. O jednoj takvoj sposobnosti govorio je pilot F-35 iz američkog vazduhoplovstva. Nedavno je u jednom intervjuu rekao da kada je vodio izviđanje, uprkos unapred podešenim podacima raspoređenih S-300 (u Belorusiji), njegov lovac nije mogao da prepozna sistem. Prema rečima pilota, reč je o „režimu ratne rezerve“ S-300, koji nam je „nepoznat“, kako je pilot rekao.

Današnje obaranje tri borbena aviona je loša vest za Kijev. Gospodin Zelenski nastavlja da traži od Vašingtona da dozvoli ponovni izvoz američkih borbenih aviona F-16.

Postoje izveštaji da su dva ukrajinska pilota u Sjedinjenim Državama da testiraju svoju sposobnost da upravljaju američkim borbenim avionom četvrte generacije. Prema rečima ukrajinskog ministra odbrane, njeni piloti su sposobni da se obuče za upravljanje F-16 u roku od šest do osam nedelja.

Međutim, Vašington trenutno kategorički odbija isporuku borbenih aviona. Situacija u kojoj je Vašington već bio kada je odbio isporuku tenkova Abrams. Ali, kao što znamo, ovaj „problem“ je prevaziđen. Svet očekuje da će se isto desiti i sa pitanjem isporuke F-16 Ukrajini.

Kurir.rs/Alo