Ministar železnice Indije Ašvini Vaišnau izjavio je u nedelju za indijske medije da je pronađen osnovni uzrok užasne nesreće u Balasoreu u Odiši, u kojoj je, prema sada poznatim podacima, poginulo najmanje 294 osobe, a povređeno preko 1.000.

U razgovoru za novinsku agenciju ANI, ministar, koji je bio prisutan na mestu nesreće kako bi nadgledao radove na sanaciji, rekao je da je istraga o užasnoj železničkoj nesreći završena i da će komesar za bezbednost na železnici uskoro podneti izveštaj.

11515697.jpg
EPA-EFE/PIYAL ADHIKARY 

„Mi smo identifikovali uzrok incidenta i ljude koji su za njega odgovorni... To se desilo zbog promene u elektronskom povezivanju“, rekao je Vaishnav za ANI.

Voz Koromandel ekspres sa oko 1.500 putnika, udario je u petak uveče u teretni voz koji je stajao na železničkoj stanici Bahanaga Bazar u Odiša Balasore, pri čemu je poginulo najmanje 294 i povređeno stotine putnika. Olupina voza je potom iskočila iz šina i udarila u treći, ekspresni, voz koji je prolazio.

Šta je elektronsko preklapanje?

Elektronsko preklapanje ili "interlocking" je sastavni deo železničke signalizacije koji obezbeđuje bezbedan prolazak voza kroz kontrolisano područje.

Prvi nalazi sugerišu da je „pogrešan” signal verovatno doveo do toga da je Koromandel ekspres ušao na bočnu prugu na kojoj je stajao teretni voz. Prema preliminarnoj istrazi, pruga na kojoj su se dva voza sudarila bila je "delimično korodirana".

11515690.jpg
EPA-EFE/PIYAL ADHIKARY 

„Nakon pažljivog posmatranja, mi smo došli do zaključka da je signal dat i za glavnu prugu za 12841 (Koromandel ekspres), ali je ovaj voz ušao u petlju i sudario se sa teretnim vozom koji je bio tamo i iskočio iz šina“, navodi se u izveštaju koji su potpisala četiri visoka zvaničnika železnice, koji su u petak uveče pregledali mesto nesreće.

Tačan uzrok udesa biće utvrđen tek nakon detaljnog tehničkog uviđaja Ministarstvo železnice već je naredilo istragu na visokom nivou o nesreći.

(Kurir.rs/Hindustan Times)