„U svetlu plodne godine uspeha na mnogim poljima, Grad Peking postavio je ekonomske ciljeve za 2024. godinu, težeći rastu od približno pet procenata u svom regionalnom bruto domaćem proizvodu (BDP)“, izjavio je gradonačelnik Pekinga Jin Jung.

Naglašavajući procvat digitalne ekonomije i obećavajući da će podstaći potrošnju i unaprediti poslovno okruženje, Jin je dostavio vladin izveštaj o radu na godišnjoj sednici Kongresa naroda opštine Peking u nedelju.

Ciljani ekonomski pokazatelji kineske prestonice za 2024. godinu takođe uključuju održavanje anketirane urbane stope nezaposlenosti u roku od 5 posto i obezbeđivanje rasta indeksa potrošačkih cena (CPI) na oko 3 posto. Pored toga, očekuje se da će se opšti prihodi od javnog budžeta povećati za 5 procenata na godišnjem nivou. Yin je naglasio posvećenost grada održavanju usklađenosti rasta prihoda stanovnika sa ukupnom ekonomskom ekspanzijom. BDP Pekinga je 2023. godine skočio na skoro 4,4 biliona juana (oko 618,26 milijardi američkih dolara), pokazujući snažan rast na godišnjem nivou od 5,2 posto, navodi se u vladinom izveštaju o radu.

Među glavnim donatorima BDP-a je i digitalna ekonomija, koja je doprinela sa 42,9 posto regionalnog BDP-a u 2023. "Peking nastoji da se izgradi u globalni referentni grad za digitalnu ekonomiju", rekao je Jin.

Peking će 2024. godine ubrzati izgradnju globalne odrednice za digitalnu ekonomiju, aktivno se strategijisati u ključnim sektorima digitalne ekonomije i sveobuhvatno transformisati načine proizvodnje, načina života i upravljanja kroz digitalizaciju, dodao je Jin.

Izvan digitalnog carstva, Peking je spreman da preusmeri svoj fokus sa postpandemijskog oporavka na održivu ekspanziju, sa planovima za jačanje potencijala potrošnje. Kao jedan od pet kineskih pilot gradova međunarodnog centra za potrošnju, Peking će rasporediti strategije kao što su transformacija tradicionalnih poslovnih distrikta, stvaranje međunarodnih zona iskustva potrošnje, stimulacija masovne potrošnje i podrška potrošnji usluga.

Podaci su otkrili da je ukupna potrošnja na tržištu Pekinga porasla za 10,2 posto na godišnjem tržištu u 2023. godini, a ukupna maloprodaja robe široke potrošnje dostigla je 1,45 biliona juana, što predstavlja povećanje od 4,8 posto na godišnjem tržištu. Istovremeno, Peking je bio svedok rasta novoosnovanih preduzeća od 20,3 posto u 2023.

Kineska medijska grupa