JAKI PLJUSKOVI OTKRILI SKELET PRASTAROG ČUDOVIŠTA! Naučnici u ŠOKU, ne mogu da veruju svojim očima: "U početku je izgledalo..."

neverovatno otkriće

Tim brazilskih naučnika otkrio je fosilizovani skelet za koga veruju da je jedan od najstarijih dinosaurusa na svetu nakon što su jake kiše u južnoj državi Rio Grande do Sul ubrzale prirodni proces erozije.

Pronađen fosil je star oko 233 miliona godina, kaže paleontolog Rodrigo Temp Miler, koji je predvodio istraživački tim sa Federalnog univerziteta Santa Marija, a fosil je pronađen u maju.

Istraživač veruje da je dinosaurus živeo tokom perioda trijasa, kada su svi kontinenti bili deo jedne kopnene mase zvane Pangea. Smatra se da su dinosaurusi prvi evoluirali u to vreme.

Grabljivac pripada grupi poznatoj kao Hererasauridae - porodici dinosaurusa koji su lutali zemljama koje danas čine Brazil i Argentinu.

Veličina kostiju otkriva da bi dinosaurus mogao imati oko 2,5 metara, navodi se.

Rodrigo Temp Miler je rekao da su on i njegov tim veoma uzbuđeni i iznenađeni zbog svojih nalaza.

Posle otprilike četiri dana iskopavanja, grupa istraživača je prevezla blok stene sa uzorkom nazad u laboratoriju, gde su izvršili testove.

"U početku je izgledalo kao samo nekoliko izolovanih kostiju, ali kako smo izložili materijal, mogli smo da vidimo da imamo skoro kompletan skelet", rekao je Miler, piše AP.

Ekspert pretpostavlja da je njihovo otkriće drugi najkompletniji skelet za ovu vrstu dinosaurusa.

Istraživači će sada pokušati da utvrde da li fosil pripada već poznatoj vrsti ili novoj vrsti. Očekuje se da će taj posao trajati nekoliko meseci.

(Kurir.rs/AP/Foto: Ilustracija/Preneo: A.N.)